HDD met TrueCrypt partitie recoveren

Pagina: 1
Acties:

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
Beste mensen,

Ik heb vanmiddag windows opnieuw geinstalleerd nadat er een virus was binnengedrongen. Hiervoor heb ik alle data op de C schijf gekopieerd naar de D schijf, dit is een fysiek aparte schijf. Schijf D is een encrypte partitie
Vervolgens heb ik windows geinstalleerd en TrueCrypt geinstalleerd vanaf een USB-stick. Daarna geprobeerd om de D schijf te mounten maar dit wil niet werken en wat blijkt, windows heeft er een nieuwe partitie overgezet. De schijf is geformat zonder dat ik dit wil. Gelukkig is het zeer zeker dat het een quick format moet zijn geweest (anders duurde het veel langer).

Normaal pak ik in deze situatie de eerste recovery tool die je ziet en begint met een recover. Alleen is de data encrypted, dus kan de recover tool de data niet uitlezen.
Ik heb al vele uren gezocht naar een tool die een encrypte partitie kan recoveren maar ik vraag me af of ze er zijn. Ik vind 16 een redelijke hoeveelheid aan programmatjes... :P

Vraag:
Weet iemand of er zo'n tool bestaat, of is het technisch niet mogelijk om een encrypte partitie te herstellen als er een nieuwe quick format is uitgevoerd.
Misschien is het mogelijk of TrueCrypt te forceren om de partitie te mounten (dat hij dus blocks gaat decrypten)? Helaas is het TrueCrypt form down.

lijst met recover progs

Alle relevante info is welkom.

Verwijderd

Het is niet echt een duidelijk verhaal... Waarom installeren van een USB stick, etc.

Maar had je de hele D schijf (device) ge-encrypt of alleen een partitie op D (dat zeg je i.i.g.). Want in het laatste geval zou Windows hem nooit overschrijven zonder jouw toestemming (in het eerste geval ook niet maar dan vraagt Windows er wel naar en dan kan je per ongeluk op OK gedrukt hebben o.i.d.). Waarom heb jij dit laten gebeuren?

Gaarne wat meer uitleg.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 23:03 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Verwijderd

Ik vrees dat dat had moeten gebeuren ten tijde van de encryptie van D...

• Tommasso
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:01:
Het is niet echt een duidelijk verhaal... Waarom installeren van een USB stick, etc.

Maar had je de hele D schijf (device) ge-encrypt of alleen een partitie op D (dat zeg je i.i.g.). Want in het laatste geval zou Windows hem nooit overschrijven zonder jouw toestemming (in het eerste geval ook niet maar dan vraagt Windows er wel naar en dan kan je per ongeluk op OK gedrukt hebben o.i.d.). Waarom heb jij dit laten gebeuren?

Gaarne wat meer uitleg.
TrueCrypt heb ik van de USB-stick gehaald, ik heb nog geen internet zonder drivers...
Ik had de volledige partitie D ge-encrypt, dit was de enige partitie die op die hdd stond.
Tijdens de windows install heb stond de encrypte hdd bovenaan. ik denk dat windows een bootsector er op heeft gezet en daardoor de partitie stuk is.
Ik heb ook niet mijn normale CD gebruitk (Nlite) want die was kwijt, de huidige windows install is een standaard winXP SP2.

(ik moet stiekem toegeven dat ik tijdens de installatie perongeluk mijn vinger op de entertoets heb laten rusten en toen een paar schermen flitsen, maar volgens mij moet je om een partitie te verwijderen L indrukken dus kan het naar mijn mening niet het probleem zijn geweest)

edit:
Ja, ik had zo'n rescue disk, alleen weet ik niet meer waar hij is, deze partitie is meer dan een half jaar oud... Ik heb hem ergens op een floppy gezet omdat ik het niet nodig vond om voor elke partitie een CD te branden. Helaas heb ik ~70 floppy's liggen en deze zijn niet meer geordend nadat ze van de trap zijn gevallen :(

[ Voor 16% gewijzigd door Tommasso op 19-08-2008 23:24 ]

• Tommasso
Ik heb de rescue disk gevonden en gebrand alleen kan ik er niks mee. Niet booten of openen, windows geeft aan dat het een ongeldige functie is.

In truecrypt zit een functie restore backup header oid. Daarmee is het gelukt om de partitie opnieuw te mounten, helaas is het een partitie van 0 byte.

Iemand nog andere ideeen?
Pagina: 1