Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271649

Topicstarter
Ik zou dit graag willen weten om mijn aangifte 2007 in te kunnen vullen...

Is de woonlastenbeschermer hetzelfde als een hypotheekbeschermer?
Op de nota van de notaris staat achter : hypotheekbeschermer een bedrag van 1503,- euro.
Kun je mij vertellen of dit bedrag aftrekbaar is vd belasting?

Ik lees ergens op internet dat een gedeelte van de woonlastenbeschermer aftrekbaar is. Kun je mij vertellen welk deel dit is of hoe ik erachter kom hoe ik dat in mijn situatie kan uitrekenen?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moeilijk he dat internet, al eens gekeken op de site van de belastingdienst wat je wel en niet mag aftrekken?

Een beetje zelf moeite doen kan geen kwaad toch? En als je er dan niet uitkomt kan je de vraag (ook) hier stellen...

[ Voor 75% gewijzigd door PolarBear op 19-08-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Polarbear: maar met die lijst ernaast is het me nog niet duidelijk eigenlijk.

Je kunt misschien het best je notaris even opbellen, waarschijnlijk heb je hem/haar er genoeg voor betaald dat een secretaresse daar best even 2 minuten voor kan uittrekken om je dat te vertellen. (al is hij natuurlijk geen belastingadviseur, maar zoiets zouden ze je toch nog wel mogen kunnen vertellen IMO)

De mijne had op zijn factuur aangekruisd welke posten aftrekbaar zijn.

Misschien helpt dit nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

je mag zelf kiezen. Feitelijk had je hypotheek adviseur je dit moeten uitleggen.

even in het kort.

kosten voor het arbeidsongeschiktheid deel > keuze. voor eventueel ww deel > niet aftrekbaar

trek je de premie af van de belasting is een eventuele uitkering ook belast.

trek je dus niet af is een eventuele uitkering netto

het is dus maar even de vraag hoe in je financiële opzet bij de hypotheek het uitgerekend is.

edit. LETOP sommige verzekeraars houden er standaard rekening mee dat het bedrag afgetrokken wordt. doe je dit dan niet kan dat een discussie opleveren bij een eventuele uitkering (omdat sommige verzekeraars ook de belasting heffing regelen)

waar is jou product gesloten ?

[ Voor 24% gewijzigd door Ray op 19-08-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271649

Topicstarter
PolarBear..

Ik stel de vraag niet voor niets hier.
Jammer dat je meteen met je oordeel komt en denkt dat ik nog niet heb gezocht op internet..
Als ik het antwoord al had zou ik de vraag hier niet stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Anoniem: 271649 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:10:
PolarBear..

Ik stel de vraag niet voor niets hier.
Jammer dat je meteen met je oordeel komt en denkt dat ik nog niet heb gezocht op internet..
Als ik het antwoord al had zou ik de vraag hier niet stellen..
en wat is je mening nu na het lezen van oa mijn uitleg ? heb je zelf nog iets ondernomen intussen (hypotheekadviseur gebeld?) en om welk product gaat het nou ?
Pagina: 1