Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik stuur mijn tweede monitor (Samsung LE40A552 Full HD 24p) aan op 24Hz. Dit zou alle judder, in theorie, moeten verhelpen. Bij HD content (image via deamon tools) is dit ook het geval! Ik heb nergens last van, alles loopt soepel.

Echter, zodra ik een ouderwetse DVD kijk via de pc (image via deamon tools) dan schokt het beeld heel erg. Het is geen judder, denk ik, want het is niet ritmisch, zeg maar. Ook heb ik sync problemen doordat het beeld door het geschok achter gaat lopen op het geluid.

Ik verbaas me hier over. HD gaat goed, DVD niet. Komt dit misschien omdat DVD op 50Hz draait en daardoor door alle 24Hz instellingen over de zeik gaat?

Groetjes.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Ik denk het wel. DVD is niet 24fps, maar 25fps, dus probeert ie nu 25 frames in 24 te proppen. Als ik het allemaal zelf goed begrepen heb ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

DVD's bestaat uit interlaced 50Hz materiaal. Dat zou met verkeerde de-interlacers en reverse telecines wellicht een schokkerig beeld op kunnen leveren. Loopt het beeld wel soepel indien je de refreshrate op 50Hz instelt?

Overigens verras je me dat je geen last hebt van judder met de A552; zelf hetzelfde model hier, en die speelt 24Hz-materiaal niet goed af =( (Verder wel een top TV)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:50:
DVD's bestaat uit interlaced 50Hz materiaal. Dat zou met verkeerde de-interlacers en reverse telecines wellicht een schokkerig beeld op kunnen leveren. Loopt het beeld wel soepel indien je de refreshrate op 50Hz instelt?

Overigens verras je me dat je geen last hebt van judder met de A552; zelf hetzelfde model hier, en die speelt 24Hz-materiaal niet goed af =( (Verder wel een top TV)
Ik zal eens gaan stoeien met de bovengenoemde aanbevelingen. Hier kom ik nog op terug.

Over de samsung: ja, dat verbaasd mij ook! Ik heb met knikkende knieen de tv gekocht, puur omdat ik de 6 serie te duur vond. Het gaat echt heel goed. Als ik heel goed kijk, bij wide shots die langzaam van links naar rechts over een landschap glijden oid, dan kan ik een hele lichte judder waarnemen. Maar dit mag absoluut geen naam hebben. Het is heel minimaal en het heeft geen invloed op mijn kijkplezier.

Misschien heb je wat aan mijn specs. Men spreekt wel over een pulldown probleem, maar ik heb wel degelijk verschil ervaren in de gebruikte software en instellingen.

Hardware:

Asus EN9600gt: 1900x1080 @ 24 hertz
HD format: 1080p24

Software:

A552 firmware: 1012.1
ffdshow_rev2063_20080804_clsid.exe
Haali Media Splitter 29/03/2008
CyberDVD 8 ultra & Media player classic

Dit werkt bij mij goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 00:56 ]