Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tellerunit Peugeot 306 bouwjaar 1995

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56
Ik heb een Peugeot 306 1.8XT automaat, bouwjaar september 1995, waarvan de kilometerteller en de dagteller niet werken. Er is een VDO tellerunit in gemonteerd met aparte toerenteller (2 meters). Typenummer is 8 27A2 22K6.

Zoals ik destijds begrepen heb van de garage, kunnen de kilometerteller en dagteller op twee manieren worden aangestuurd: Via een kabel en electronisch. In mijn auto zouden de tellers electronisch aangedreven moeten worden.

Nu ben ik eens op internet gaan rondzoeken naar een andere tellerunit. Echter alle tellerunits die ik vind voor een Peugeot rond die tijd zijn allemaal kabel aangedreven.

Ik begin daarom te twijfelen. Kan ik ergens objectief vaststellen welke aandrijving voor mijn Peugeot van toepassing is? Via google ed kan ik alleen fase1/fase2 herleiden, mijn Peugeot is in ieder geval fase 1.

Verwijderd

Als je even een blik onder het dashboard werpt zal het meteen duidelijk worden of er een aandrijfkabel is of niet, die moet direct achter de snelheidsmeter zitten....

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56
Da's juist het probleem. ;) Het "even" uitbouwen van de huidige tellerunit zit er niet bij, daar ben je echt wel een tijdje mee bezig. Als ik op een andere manier de juiste informatie kan krijgen, graag. :)

Verwijderd

onder de auto aan de linkerkant zit de versnellingsbak vast aan de motor. Als je hieronder kruipt zit aan de achterkant van de bak, bovenop, een tellerunit. Deze zit ofwel met een electriciteitsdraadje vast (dun/flexibel) ofwel een dikke kabel (lijkt op je remkabel van een fiets met handremmen) vast.

Voila.

Verwijderd

Ga naar de garage met je chassisnummer en vraag een offerte voor een tellerunit.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
TweakersOnly schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:19:
Da's juist het probleem. ;) Het "even" uitbouwen van de huidige tellerunit zit er niet bij, daar ben je echt wel een tijdje mee bezig. Als ik op een andere manier de juiste informatie kan krijgen, graag. :)
Is dat echt zoveel werk bij jouw Peugeot? Ik heb het ooit bij een Toyota Corolla gedaan uit 1993 en daar was het een kwestie van 2 schroefjes losdraaien, glaasje voor de tellers weghalen en dan nog 's 4 schroefjes verwijderen en hij kan eruit. Het paste net voor het stuur langs, maar misschien dat daar jouw probleem ligt. Als je stuur eraf moet is het idd al wat meer werk, zeker als daar een airbag in zit.

Ik zou onderdelenlijn proberen en daarna pas de dealer. Met je typenummer kun je zeer gericht zoeken, wellicht heeft een sloper iets liggen? De dealer zal je wel de hoofdprijs rekenen, maarja, er zit weinig anders op als geen enkele sloper iets heeft liggen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Grrrrrene schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:23:
[...]

Is dat echt zoveel werk bij jouw Peugeot? Ik heb het ooit bij een Toyota Corolla gedaan uit 1993 en daar was het een kwestie van 2 schroefjes losdraaien, glaasje voor de tellers weghalen en dan nog 's 4 schroefjes verwijderen en hij kan eruit. Het paste net voor het stuur langs, maar misschien dat daar jouw probleem ligt. Als je stuur eraf moet is het idd al wat meer werk, zeker als daar een airbag in zit.

Ik zou onderdelenlijn proberen en daarna pas de dealer. Met je typenummer kun je zeer gericht zoeken, wellicht heeft een sloper iets liggen? De dealer zal je wel de hoofdprijs rekenen, maarja, er zit weinig anders op als geen enkele sloper iets heeft liggen.
Daarom wordt er offerte gezegd....

Je weet dan meteen wat voor aansluiting je hebt :)

.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
[...]

Het is een fransoos he, dan moet je de koplampen via de uitlaat vervangen :P

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-11 17:03
[...]

Stuur met airbag moet verwijderd worden, geen klus voor een hobbyist.
Pagina: 1