Toon posts:

Van router(modem) naar alleen moden -> Netwerkadres probleme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ben ik weer,

eerder heb ik al dankzij jullie geconstateerd dat mijn router kapot is, maar aangezien ik die niet per se nodig heb heb ik mijn oude modem weer uit de kast gehaald. Nu doet zich echter een probleem voor, hij wil een netwerkadres verkrijgen, maar voor zover ik weet is dat iets typisch voor routers en horen modems dat niet te doen. Ik heb al wat mensen die ik ken gevraagd maar die wisten ook niet hoe ik dit kan veranderen.

Wat ik graag wil is
-of ik kan ergens instellen waarnaartoe mijn modem moet connecten (ik heb in principe de gegevens die nodig zijn om in te loggen op mijn XS4ALL)
-of het internet geheel desinstalleren van mijn computer om het vervolgens opnieuw te doen maar dan met het modem..

Het eerste is mij vooralsnog niet gelukt, het tweede ook niet. Het probleem dat ik nu krijg is als ik een nieuwe verbinding wil toevoegen dat windows dan zegt dat het internet geinstalleerd is en naar behoren werkt, wat natuurlijk onzin is. Ik heb via hardware al mijn ethernet kaart eruit gegooid en bij de reboot werd ie dan als nieuwe hardware gezien, maar gelijk hetzelfde probleem. Kan geen netwerkadres verkrijgen. Sorry voor wall of text, maar ik weet het echt niet meer.

Cheers

-edit-
de kaart wordt door de computer Intel(R) PRO/100 VE Network Connection o.i.d. genoemd en hij noemt de nieuwe connectie automatisch LAN-verbinding 4 (waar zonder router geen sprake van hoort te zijn?)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 20:01 ]

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03 14:34
1. Nee, hij hoeft alleen een IP-adres toegewezen te krijgen (DCHP)
2. Hoeft niet... Het probleem ligt niet bij de computer...

Ik weet niet hoe het bij XS4ALL zit, maar bij ziggo moet je een bepaalde computernaam invoeren, die de server van ziggo gebruikt om je te "herkennen". Weer bij een andere (Introweb) moest je naar een bepaalde link gaan, username en password invoeren en dan was het internet "beschikbaar".

Heb je geen cd'tje van XS4ALL of een quick installation guide?

is de modem van XS4ALL of van een andere provider?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eigenlijk niet meer of ik er een CD bij heb gekregen, het is al zo verdomde lang geleden. Ik heb mijn oude CDs doorgespit en veel oude dingen gevonden, maar geen installatie CD.

Verder de modem is die ik er origineel bijkreeg, dus van XS4all.

Maar goed, jij denkt dus dat ik alleen het IP adres moet invoeren, welke ik denk ik wel heb (heb een papiertje met allerlei info). Nu even kijken hoe.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-03 13:56
Hoe heb je de nieuwe verbinding ingesteld? Dat hij automatisch een IP adres moet krijgen of een statisch IP adres ingevoerd? Dat is denk ik om te beginnen ook wel handig om te weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon dus niks instellen, omdat windows zegt dat hij al gereed is (en naar behoren werkt), ik heb eigenlijk alleen mijn router modem vervangen door mijn modem, maar merk dat dat niet zomaar gaat :P. Daarom zou ik willen uninstallen en opnieuw beginnen.

• la_fusion
Ok...

Wat krijg je te zien na dubbelklikken op de betreffende LAN-verbinding en dan bij tabblad details?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik vaak belangrijke info niet geef ^^

Ik krijg dan:

Fysiek Adres - 00-07-E9-26-13-83
IP-Adres - 169.254-158-129
Subnetmasker - 255.255.0.0
Standaardgateway - (leeg)
DNS-server - (leeg)
WINS-server - (leeg)

Dat lege zal het wel aan liggen?

• la_fusion
Probleem is dat je geen goed IP adres krijgt toegewezen door je modem en daarom krijg je een APIPA adres(standaard adres bij het niet verkrijgen van een geldig IP adres via DHCP).

Ik verwacht dat het modem in ieder geval als DHCP server moet werken en je dus automatisch een IPadres zou moeten krijgen zou ik de volgende dingen nog even proberen:

-Modem een keer resetten.
-Een herstelactie van het IP adres uitvoeren in hetzelfde venster als dat van net.
-Computernaam controleren of het klopt met dat van XS4ALL?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
Wat voor modem is het? Op de site van XS4ALL staat wel hoe je de boel moet instellen als je een speedtouch 7xx hebt, maar die heb jij vermoedelijk niet?

Als het nog zo'n hele oude speedtouch home is, dan moest je op de PC een inbelverbinding configureren dacht ik, maar hoe? Dat is zo lang geleden...

Ik zou denk ik dat ding in een hoek pleuren en een nieuw routertje aanschaffen, of gratis scoren bij een verlenging van je XS4all abonnement.

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Bah tis niet mijn dag vandaag zeg. Modem heb ik al 100x gereset, helpt niks.

Bij het herstellen krijg ik de volgende foutmelding "Het probleem kan niet wordne opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: Het IP-adres vernieuwen".

Computernaam controleren weet ik niet hoe he tmoet.

Anyway, ik denk niet dat ik het zelf kan oplossen. Ik ga morgen denk ik maar een nieuwe router modem kopen en hopen voor het beste (met handleiding en installatie CD er bij!). Als iemand nog suggesties heeft dan lees ik ze graag, ik blijf kijken.

Verwijderd

Topicstarter
DigiK-oz schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:40:
Wat voor modem is het? Op de site van XS4ALL staat wel hoe je de boel moet instellen als je een speedtouch 7xx hebt, maar die heb jij vermoedelijk niet?

Als het nog zo'n hele oude speedtouch home is, dan moest je op de PC een inbelverbinding configureren dacht ik, maar hoe? Dat is zo lang geleden...

Ik zou denk ik dat ding in een hoek pleuren en een nieuw routertje aanschaffen, of gratis scoren bij een verlenging van je XS4all abonnement.
Het is inderdaad een heel ouwe speedtouch, die niet eens meer op de site staat. Consider it done dat ik morgen een nieuwe koop !

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
Hier staat nog iets over die speedtouch home en de instellingen. Als je toch maar 1 PC hebt, kan het je een paar euro schelen :) Succes.

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe router slash modem gekocht, en het loopt weer als een tiet. Bedankt voor de hulp iig :)
Pagina: 1