In het nieuwsbericht Codemasters... is een gedeelte van het nieuwsbericht ingesprongen. In de browser Opera 9.51 verdwijnt de rechter zijde van deze alinea onder de site-elementen 'Categorieën', 'Tags' en 'Gerelateerde artikelen'.
In FF3 ook, overigens kan je dit in het vervolg beter in Lieve Devvers posten.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nu nog steeds?
If so devvers, dan komt het omdat daar handmatig gebruikgemaakt was van <div class="b4">...</div> en niet van het quoteveld.
If so devvers, dan komt het omdat daar handmatig gebruikgemaakt was van <div class="b4">...</div> en niet van het quoteveld.
Nee, bij mij niet meer.
Ik dacht dat het een bug was, maar Geachte Redactie was dus ook een optie.
(Alhoewel: het mag natuurlijk niet voor komen, misschien toch een bugje.
)
Ik dacht dat het een bug was, maar Geachte Redactie was dus ook een optie.
(Alhoewel: het mag natuurlijk niet voor komen, misschien toch een bugje.
[ Voor 24% gewijzigd door pven op 19-08-2008 20:00 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Als het wel optreedt met de in dit artikel correct gebruikte (html-technisch gezien dan) <div class="b4">...</div> dan is er iets mis, maar dat mogen de devvers uitzoeken
.
[ Voor 4% gewijzigd door Harm op 19-08-2008 20:00 ]
Ik heb wel al wat eerder een missende </div> toegevoegd onder het filmpje.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Daarmee werd Codemasters artikel opmaak fout inderdaad opgelostP_de_B schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:03:
Ik heb wel al wat eerder een missende </div> toegevoegd onder het filmpje.
Het gebruik van <div class="b4">...</div> in een nieuwsartikel zorgt er inderdaad voor dat tekst onder de rechterzijbalk verdwijnt. Een css-foutje dus
Cascading Stylesheet:
1
| .b4 { font-size: 13px; color: #353535; text-align: justify; margin-left: 35px; width: 465px; } |
Die classes staan er eigenlijk ook alleen maar in voor legacy content; het is niet echt de bedoeling om die nog te gebruiken in huidige content...
Intentionally left blank
Welke classes moeten we dan gebruiken als de oude eigenlijk niet meer gebruikt mogen c.q. moeten worden? Hoe moeten we dan bijvoorbeeld tekst onder een plaatje zetten? Dat doen we nu met <div class="b3">...</div>, maar die zal dan ook wel niet meer gelden?
De b3 is nog wel bruikbaar, maar is semantisch gezien qua benaming niet optimaal natuurlijk. Ik was/ben mij niet bewust van het feit dat de andere b* varianten ueberhaupt nog gebruikt worden. Heeft de redactie ergens een document met die classes?
Intentionally left blank
Opera 9.52 is, maar ik weet niet of dezelfde problemen onder die versie ook optreden of dat het puur codetechnisch van onze kant is: meuk: Opera 9.52 final 
Zover ik weet is er niks gedocumenteerd wat betreft het gebruik van tags. Wel staat er een en ander gedocumenteerd in dit topic in het redactieforum. De b3-variant is afaik de enige die we gebruiken van de b*-familie, als bijschrift onder foto's.
Zover ik weet is er niks gedocumenteerd wat betreft het gebruik van tags. Wel staat er een en ander gedocumenteerd in dit topic in het redactieforum. De b3-variant is afaik de enige die we gebruiken van de b*-familie, als bijschrift onder foto's.
Ah, thanks. Dan is het duidelijk: alle b* classes met uitzondering van b3 zijn legacy en dienen door de redactie dus niet (meer) gebruikt te worden.
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()