Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort de LG M 208 WA te gaan kopen.
Dit omdat ik een pc op mn kamer krijg en dit beeldscherm als tv en pc beeldscherm kan dienen.
Hierdoor bespaar ik nogal wat ruimte in mijn kleine kamertje.

Nu heb ik een dvd recorder met daarop een HDMI aansluiting, toen ik deze kocht vertelde de verkoper mij enkele jaren geleden dat dit in de toekomst veel gebruikt zou worden bij HD tv's.
Ik heb al wat rond gegoogled en zag dus dat DVI en HDMI soort van gelijke aansluitingen zijn.
Ik vraag me nu af of het de moeite waard is om van deze DVI aansluiting een HDMI te maken?
Ik gebruik het beeldscherm vooral dus voor tv kijken, en de pc waar ik wel games op speel maar niet echt het nieuwste van het nieuwste.

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 22:54
Als je iets verder gekeken had dan je neus lang was had je er vrij gemakkelijk achter gekomen dat je vanaf je computer, waar blijkbaar een DVI-output zit een verloopkabel naar HDMI aangesloten kan worden. De meeste tv's van tegenwoordig hebben meerdere HDMI poorten en dus zal je naast je recorder ook zonder problemen je pc kunnen aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
nee maar er zit voor zover ik weet geen HDMI aansluiting op het beeldscherm, alleen DVI.

Verwijderd

Bij hem is de situatie inderdaad omgekeerd pascaldv ;)

Vermoedelijk heb jij dus een Computer monitor gekocht die ook TV-functies heeft? Waarschijnlijk heb je dan één DVI-ingang op je monitor, waar je óf je PC óf je DVD-recorder kunt aansluiten. (Voor beiden kun je op internet een perfect kabeltje voor onder de 10 euro vinden, dus voor de kosten hoef je het niet te laten).

Je PC kan je als alternatief ook via VGA aansluiten (wat je nu waarschijnlijk hebt gedaan), wat ook een prima beeld oplevert (amper te onderscheiden van beeld via DVI).

Je DVD-recorder kun je anders het beste via Scart aansluiten. DVI/HDMI zal daar waarschijnlijk wel mooier eruitzien, aangezien je DVD-recorder dan wellicht zijn beelden kan upscalen. Hoe dat echter met de 16:10 resolutie zit van computerschermen zou ik niet precies weten; het is maar de vraag of jouw DVD-recorder en TV op een mooie resolutie kunnen draaien.

Voor meer hulp zijn wat gegevens over je TV nodig, en dan met name de resolutie ;)

Verwijderd

Topicstarter
De resolutie van het beeldscherm is 1680 x 1050, het is een breedbeeld.
Verder weet ik niet wat voor gegevens je nog nodig hebt, maar hier is een opsomming van alles.

Brightness in Candela/m²: 300

Common Interface Slot: No

Contrast Ratio (X:1): 3000

Depth in cm: 23

DVB-C: No

DVB-S: No

DVB-T: without Digital Tuner

DVD Player / Recorder: No

DVI Interface: Yes

Electronic Program Guide (EPG): No

Energy Savings Trust Feature: No

Frequency: 50 Hertz

Front AV Interface: No

Full HD: without Full HD (1080p)

Hard Disk Capacity in GB: -2 GB

HD ready: HD Ready

HDMI Interface: without HDMI

USB: No

Height in cm: 43.9 cm

Horizontal Resolution in Pixel: 1680

Loudspeakers: with Loudspeakers

Memory Stick: No

Number of HDMI Inputs: -2

Number of Scart Interfaces: 1

PC Interface: Yes

Picture and Picture (PAP): No

Picture and Text (PAT): No

Picture in Picture (PIP): No

Power Consumption in Watts: 50

Power Consumption Standby in Watts: 0.9

Reflection Angle: 170, 178 degree(s)

Response Time in ms: 5

RMS Wattage: 6

Screen Format: 16:9

Screen Size in cm: 51, 48 cm

Screen Size in Inches: 20 in

Secure Digital Card: No

Type of Monitor: LCD

Vertical Resolution in Pixel: 1050

VGA / D-Sub Interface: Yes

Weight in kg: 5.82

Width in cm: 52.54

YUV Interface: Yes

PCMCIA Interface: No

Verwijderd

Hmm, dan is het inderdaad een scherm met als hoofdfunctie een monitor, welke daardoor niet echt breedbeeld is, maar een tussenvorm: 16:10 (ipv 16:9). Ik zou eigenlijk niet weten hoe de DVD-recorder aangesloten met een HDMI --> DVI kabel op het scherm zou reageren, vanwege de onnatuurlijke breedbeeld resolutie. Zelf zou ik gewoon de DVD-recorder via Scart aansluiten, dat is voor een 20" een prima aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de Samsung Syncmaster 2032MW gekocht omdat de LG net was uitverkocht bij de MediaMarkt.
Hier zit wel HDMI op dus de keuze is snel gemaakt.

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:47:
Ik heb nu de Samsung Syncmaster 2032MW gekocht omdat de LG net was uitverkocht bij de MediaMarkt.
Hier zit wel HDMI op dus de keuze is snel gemaakt.
Je hebt geluk. Op die Samsung Syncmaster 2032MW zit HDMI met HDCP. Zonder HDCP kun je in de problemen komen met bijv DVD-spelers/recorders die enkel willen upscalen over HDMI + HDCP.

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-01 12:34
Is het aansluiten nu gelukt?

Ik heb geprobeerd een ACER AL2251W scherm aan te sluiten op een hd recorder met hdmi-->DVI.
Krijg perfect beeld, het enige is dat er een melding in beeld rondloopt: input not supported.

Iemand een idee hoe je dit zou kunnen uitschakelen of voorkomen?
Pagina: 1