[remote]Harman Kardon AVR 347 AB - hoe te programmeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 16:17

JAMF

010 the number of the best

Topicstarter
Ik ben sinds een tijdje in het bezit van een HK AVR 347 receiver (en een DVD37) en dat werkt en klinkt allemaal lekker.

Mijn probleem is de bijgeleverde afstandsbediening. Die zou volgens de handleiding programmeerbaar zijn om andere apparaten te bedienen.

Volgens de handleiding (pdf) pagina 53 e.v. zou dat moeten gaan door
  1. Op de a.b. de knop van het betreffende apparaat en de mute knop tegelijk in tedrukken tot er een lichtje gaat branden, dan
  2. een code invoeren uit het grote codeboek O-) (bijgeleverd)
  3. en als je apparaat dan <uit> gaat is het de juiste code
Bij mij gaat stap 1 al niet :'(

Andere 'programmeer' dingetjes zoals :

het overstralen van a.b. signalen van je 'oude' naar de HK (pagina 54)
volume doorschakelen (pagina 56)
kanaalkeuze doorschakelen (pagina 56)
transport doorschakelen (pagina 57)

Gaan ook niet.

Het enige uit de 'programmeer' sectie van het handboek dat wel lukt is het resetten (pagina 57)

En een ander ding wat niet gaat: Als de ingangskeuze op CD staat, doet de a.b. ook niet alle functies van de CD (pagina 58) - wel als de ingangskeuze op DVD staat

De vraag: Heeft HK een fout in het handboek staan of is het aannemelijker dat ik een brakke a.b. heb.

Ik kan er verder niets over vinden, behalve dat HK aan posters op andere forums ook al brakke a.b. 's leverde

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94492

Dat zelfde probleem heb ik gister ook gehad

na het verwisselen van de batterijen sprong de AB ineens aan
werkt sindsdien als een trein

schuif desnoof ff met debatterijen verwissel ze van slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Topicstarter
Het is niet dat de AB niet werkt, alleen het programmeren doet ie niet, maar ik zal het vanavond wel effe proberen, met die batterijen (soort van algehele reset natuurlijk)

edit:
Geprobeerd, niets . Denk dat ik maar effe terugga naar de winkel

[ Voor 19% gewijzigd door JAMF op 20-08-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:50

Daan_

Alles op zijn tijd !!

the real JAMF schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:29:
Het is niet dat de AB niet werkt, alleen het programmeren doet ie niet, maar ik zal het vanavond wel effe proberen, met die batterijen (soort van algehele reset natuurlijk)
Ik had zelf aardig wat problemen met het programmeren van de AB.Uiteindelijk maar de moed opgegeven. Heb zelf gekozen voor een Harmony One.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Topicstarter
Superdaantje schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:05:
[...]

Ik had zelf aardig wat problemen met het programmeren van de AB.Uiteindelijk maar de moed opgegeven. Heb zelf gekozen voor een Harmony One.
Das ook mooi , maar ik wil toch wel graag een produkt dat gewoon functioneert -of het dan aangenaam werkt weet ik niet en of mijn apparatuur dan werkt weet ik ook niet - maar het moet wel gewoon werken zoals in de handleiding staat
Voor de duidelijkheid : De handelingen om überhaupt te programmeren werken bij mij dus helemaal niet

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wat je zou kunne proberen is het resetten van de AB. Dit wil nog wel eens helpen, dan kun je ieder geval met een schone lui beginnen. Dit staat in de manual beschreven

Na het resetten kreeg ik het wel voor elkaar om me TV voor een deel in te stellen, maar dit alles werkte absoluut niet zoals ik het graag zou willen. De H/K remote is dan ook niet echt een universele Remote. Men moet er niet te veel van verwachten. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 21-08-2008 09:49 ]

• JAMF

JAMF

Topicstarter
En dat resetten is nou juist het enige wat ie wel doet .. |:( |:(

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als het na het resetten niet lukt. Kun je altijd nog een keer langs gaan in de winkel waar je hem gekocht hebt.

Heb een tijd geleden een soort gelijk topic gehad bij mij was de remote defect. Ze hebben hem in de winkel om geruild. Ben toen ook dagen aan het prutsen geweest..

Persoonlijk blijf ik het een onding vinden de Remote van H/K. Niet alleen het design maar ook de bediening. Vandaar dat ik zelf al heel snel gekozen heb voor de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StilleKees
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-12-2022

Om een ander apparaat te programmeren moet je alleen de knop van het te programmeren apparaat 5 sec. ingedrukt houden en dan kan je de code invoeren.
Dit uit de uitgebreide engelse handleiding van de site van harman kardon gehaald.
De nederlandse handleiding klopt dus niet.
Pagina: 1