aanbieding duurder uit bij mycom

Pagina: 1
Acties:

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
Nieuwe folder van mycom in de mail met schreeuwende advertentie 300 euro korting op laptop.
Een slimme rekenaar leert al snel dat je niet goedkoper maar duurder uit bent. Totaal tegen de gewoonte van telecomaanbiedingen in.

Wat wil het geval:
http://www.mycom.nl/App_Themes/New/Images/webellen.jpg
Aanbieding betreft een compaq presario van 399 voor 99,95*
*i.c.m. data-abonnement t.w.v. 39,95

En dat voor twee jaar.

't zelfde abbonement bij Hi kost normaal 22,95 voor twee jaar en 't usbmodem 39,95.
Mycom totale kosten :1058,75
Totale kosten losse laptop + los abbo : 989,75
Verschil 69 euro !
Dus 69 euro duurder uit i.p.v. 300 euro goedkoper!

Daarnaast zijn de voorwaarden bij de onlineversie van de folder totaal niet meer leesbaar. Afbeelding is duidelijk kleiner gemaakt dat hij oorspronkelijk was, waardoor de leesbaarheid er sterk op achteruit gegaan is.

Mijn vraag is dan ook, mag deze manier eigenlijk wel in de huidige tijd van consumentenbescherming? Persoonlijk vind ik dit namelijk niet echt door de beugel kunnen.

Mijn MDA compact was incl. abbonementskosten namelijk goedkoper dan los i.p.v. duurder en dat zie je volgens mij veel vaker.

Heb Mycom ook een mail gestuurd met de vraag waar de 300 euro korting geblven is. Ben benieuwd of ze een passende reactie kunnen/willen geven.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dat zal dan wel 300,- korting zijn op de catalogusprijs.

Waarom zouden consumenten hier tegen beschermd moeten worden? De berekening die je maakt kunnen anderen ook maken, als ze zich laten verblinden door een "gratis" laptop of zo, dan wordt het tijd dat ze leren dat TANSTAAFL ook hier geldt: "There Ain't No Such Thing As A Free Laptop" ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mensen hebben zelf nog steeds het recht om verder te kijken dan hun neus lang is.
Dit is gewoon reclame, in spelen op de mensen door korting te roepen.

Dus de consument moet gewoon goed opletten. Doen ze dat niet dan kunnen ze inderdaat duurder uit zijn.

• PROnline
  • Laatst online: 13:13
True, veel consumenten zijn zo dom als 't achtereind van een koe.

Maar ze adverteren met 300 euro korting op hun eigen prijs bij aanschaf van een data-abbonement.
Maar dat abbonement is is bijna twee keer zo duur als de prijs van de normale provider. (Hi in dit geval) en dus niet één of ander goedkope webwinkel die je cashback doorsluist o.i.d.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

PROnline schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:23:
True, veel consumenten zijn zo dom als 't achtereind van een koe.
[..]
Mjah... Dat er aan die figuren verdient kan worden, waarom niet? Ik zie er 0,0 iets misdadigs in of wat dan ook.

Dit soort dingen zie je trouwens dagelijks, als je maar een beetje oplet. Zelfde als met geleend geld beleggen. Dexia anyone... Die gasten vragen er gewoon om.....

Ey!! Macarena \o/

• [BoSS]
  • Laatst online: 27-01 21:14

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Dit is eigenlijk bijna altijd het geval. Reken maar uit wat je kwijt bent met een SIM-only abonnement en een los toestel en vervolgens hetzelfde toestel in combinatie met hetzelfde abonnement, maar dan niet SIM-only maar als toestel+abonnement combinatie. Vaak komt de SIM-only er goedkoper uit.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-01 22:58

Yor

Yor1313#2571

Het is een kwestie van betalen, dat zeker, maar wanneer?

Veel mensen kiezen voor dat abbo met gsm, laptop of ander "cadeau" en niet voor sim-only, omdat ze simpelweg het geld niet hebben om dat direct te betalen. Zie dit maar gewoon als een gespreide betaling. Niets meer en niets minder. De kosten waarover jij spreekt, die 69,- , is gewoon rente...

http://yor.minitroopers.com

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:05
Klaag meteen even alle telco providers aan, want die doen precies hetzelfde. GSM's van 4-500 euro kan je voor niks krijgen.... Als je maar wel een abbo van een paar tientjes in de maand afsluit.... :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mensen kiezen hier nog altijd zelf voor, je moet ook niet klakkeloos alles geloven. Je reageert ook niet op post waar staat dat je 100% zeker een auto gewonnen hebt.

Ik denk dat het probleem niet zozeer bij sluwe advertenties ligt, maar bij naïeve mensen. Zoals vaak helaas :)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Exorcist schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:20:
Mensen kiezen hier nog altijd zelf voor, je moet ook niet klakkeloos alles geloven. Je reageert ook niet op post waar staat dat je 100% zeker een auto gewonnen hebt.

Ik denk dat het probleem niet zozeer bij sluwe advertenties ligt, maar bij naïeve mensen. Zoals vaak helaas :)
Tegenwoordig zeggen ze toch vaker dat je 100% kans maakt om een auto te winnen.

Happy Blessings <3

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

RedSoniq schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:25:
[...]

Tegenwoordig zeggen ze toch vaker dat je 100% kans maakt om een auto te winnen.
Na wat gezeur van een paar jaar terug volgens mij ja. Maar er zijn her en der nog genoeg addertjes.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Achja, je beseft pas dat het een ripoff is als je weet dat je bij dat abbo een datalimiet van 400MB per maand hebt. Oftewel, het is compleet waardeloos, tenzij je bijna niks doet op het internet.

Verder is de MyCom met alles duur. Ze staan niet voor niets bij zowat elk product onderaan de pricewatch.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhannie op 20-08-2008 12:31 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zulk soort aanbiedingen zijn ook altijd alleen leuk voor mensen die zoiets willen hebben maar (Net) niet genoeg geld hebben :)

Zaken worden er altijd beter van, nooit slechter ;) Korting is ook geen korting maar marketing :)

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1