Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Crash bij het uitnemen van de seriele kabel

Pagina: 1
Acties:

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een vervelend probleempje met de laptop van mijn werk. Wanneer ik met bijvoorbeeld hyperterminal een serieel apparaat uitlees en ik haal de stekker uit de com poort, dan loopt mijn laptop 9 van de 10 keren compleet vast. Geen BSOD, maar alles bevriest. Ik heb mezelf een tijd geleden aangeleerd eerst hyperterminal af te sluiten, even te wachten en daarna pas de kabel los halen. Dan gaat het meestal goed, maar soms ben ik veel aan het testen en moet ik telkens mijn laptop opnieuw opstarten als ik vergeten ben hyperterminal uit te zetten.

Het zit niet in hyperterminal, want dit gebeurd met elk programma dat de com poort gebruikt. Het treedt ook niet altijd op, maar als ik de applicatie open laat staan meestal wel. Als ik de applicatie net afgesloten heb gaat het meestal goed en bevriest het systeem sporadisch. Het blijft uiteraard wel erg irritant.

Om erachter te komen wat het is heb ik onder andere Windows Crash/Memory dumps FAQ gelezen. De vinkjes voor de dump files staan aan, alleen er wordt niets weggeschreven. De dump files zijn van 2003 en toen bestond mijn laptop nog niet (zal wel in de image zitten die gebruikt wordt). Verder worden er geen conflicten aangegeven in apparaatbeheer.

Iemand een idee wat ik kan doen om erachter te komen hoe dit probleem veroorzaakt wordt?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kunt met Ctrl+ScrollLock als speciale toetsencombinatie zelf een BSOD + dump genereren om die te debuggen.
Is het overigens een echte COM1 port of een USB dongle die je daarvoor gebruikt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alain
  • Niet online
Ok, bedankt voor de tip. Morgen Vrijdag op kantoor even proberen. :)

Het is een echte COM1 port.

[ Voor 7% gewijzigd door Alain op 19-08-2008 21:29 ]

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Com poortjes zijn toch niet hot-pluggable ????

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AlainS schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:29:
Ok, bedankt voor de tip. Morgen op kantoor even proberen. :)
Je moet het wel even van tevoren in je registry aanzetten, maar met wat googlewerk kom je ook wel achter het MSKB artikeltje wat dat uitlegt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alain
  • Niet online
Deze dus: How to use the keyboard to generate a memory dump file on a Virtual Server 2005 guest computer
the real JAMF schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:32:
Com poortjes zijn toch niet hot-pluggable ????
Lijkt me niet dat het OS daarop zou moeten crashen ...

• Alain
  • Niet online
Vandaag heb ik nog wat getest, maar de laptop liep geen enkele keer vast na het uitnemen van de seriele kabel. Het lijkt dus toch van meerdere factoren af te hangen.

Ik blijf testen. :)

Pagina: 1