Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mp3 files beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit, maar het heeft met beveiligen te maken.. dus dacht ik van ja :p

het zit dus zo: ik maak mixen met vinyls enzo en wil deze op internet zetten, maar ik wil niet dat iemand alles van artistennaam verandert en dan zegt dat het van hun is... dus wil ik men mp3 files beveiligen, maar hoe? ik heb al wat opgezocht, maar ik kom altijd uit op website over dat er trojans enzo in media files kunnen zitten..

kan iemand mij hierbij helpen?

grtz, G

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Kort door de bocht: dat gaat niet.

Iets langere versie: daar ga je DRM voor nodig hebben, en kom je dus uit bij Apple of de Microsoft DRM. Dat zal gegarandeerd geld gaan kosten, en ook deze DRM is er wel weer af te slopen als iemand dat echt wil...

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zolang jij je content publiceerd op internet kan je doen aan beveiliging wat je wilt.
Niets geeft je de garantie dat iemand er op deze manier met jouw spul mee aan de haal gaat.

Daarnaast: Mp3 bestanden kunnen niet beveiligd worden.
Je zal dus moeten kijken naar andere formaten waar dat wel kan. Maar zoals al gezegd, niets is waterdicht, het is bij alles zelfs kinderlijk eenvoudig.

Enige wat wel goed werkt is in je mix een paar goed gemonteerde jingles opnemen, zoals radiostations dat ook doen.
Dus ergens op een goed gekozen moment: "Mixed by Geforce660" met een coole stem er trendy doorheen mixen. Bij voorkeur net na een gedane overgang.
Dat is de enige manier om je content 'te beschermen'. Voordeel dat je niet meer vastzit aan een bestandsformaat en 't is gratis.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 19-08-2008 18:31 ]

Alles kan stuk.

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
ja, ok :d spijtig dat ik dat niet kan locken.. maarja, ik zal wel iets anders vinden ;)

bedankt voor de snelle reacties!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Enige wat wel goed werkt is in je mix een paar goed gemonteerde jingles opnemen, zoals radiostations dat ook doen.
Dus ergens op een goed gekozen moment: "Mixed by Geforce660" met een coole stem er trendy doorheen mixen. Bij voorkeur net na een gedane overgang.
Dat is de enige manier om je content 'te beschermen'. Voordeel dat je niet meer vastzit aan een bestandsformaat en 't is gratis.
Ik denk dat dit erg goed advies is. Ik hoor ook regelmatig dat dit bij mixen gedaan wordt die op internetradio stations te horen zijn. Vooral bij DI.fm komt het vaak langs.

Een goed voorbeeld er van is: "This is a state of trance by Armin van Buuren"

Misschien niet erg simpel om het er netjes in te mixen met een goede stem, maar het zorgt er wel voor dat de complete mix een stuk minder makkelijk te gebruiken is. 2x in een mix van anderhalf uur zou voldoende moeten zijn.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geforce660 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:21:
het zit dus zo: ik maak mixen met vinyls enzo en wil deze op internet zetten
Even afgezien de vraag of het kan. Is het wel wenselijk om muziek op internet te zetten. Ik ga er stiekum van uit dat er gewoon auteursligt op het bronmateriaal ligt, en het dus niet is toegestaan dit te verspreiden.

• remco_k

remco_k

Noork schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:52:
[...]

Even afgezien de vraag of het kan. Is het wel wenselijk om muziek op internet te zetten. Ik ga er stiekum van uit dat er gewoon auteursligt op het bronmateriaal ligt, en het dus niet is toegestaan dit te verspreiden.
Ga er maar vanuit dat als iets van plaat komt, dat er inderdaad auteursrecht op zit.
De TS mag dat niet zomaar online zetten. Ook niet als hij er zelf een mix van heeft gemaakt.

Alles kan stuk.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

remco_k schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:29:
Pak een goede vocoder en je hoeft ook niet bang te zijn dat je stem verrot klinkt over je mixtape... Ten slotte zoek een goede MP3 data app waarin je tracking data stopt.

Hierdoor kan je achteraf ook bekijken welke mixtapes waar terecht komen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alles wat je zo'n beetje als data erin propt is te omzeilen, al is het zelfs analoog overnemen.

Zelf heb ik ook wat mixes gedaan in het verleden, zoals gezegt gewoon wat 'eigen tekst' erdoorheen slingeren. Niet te opvallend, maar wel goed hoorbaar. Weet niet welke muziek jij gebruikt, maar bij de oudere (:P) club en trance had je vrij lange overgangen die enkel even een beat lieten horen. Perfect moment om er even wat stemmen door heen te laten vliegen (desnoods achteraf inmixen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan het eventueel (al is het misschien wat simpel) bemoeilijken, door het bijvoorbeeld alleen als stream(ing) aan te bieden.

Kost je dan wel meer dataverkeer, maar bemoeilijkt het wel enigszins... :)

• remco_k

remco_k

GJ-tje schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:50:
Je kan het eventueel (al is het misschien wat simpel) bemoeilijken, door het bijvoorbeeld alleen als stream(ing) aan te bieden.

Kost je dan wel meer dataverkeer, maar bemoeilijkt het wel enigszins... :)
Doe mij 30 seconden en ik rip die stream alsof ik 'm rechtstreeks download.

Het is allemaal fictieve beveiliging.

Alles kan stuk.

Pagina: 1