Probleem videokaart vervangen MCP9360i

Pagina: 1
Acties:

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:06
Beste medetweakers,

Ik heb een Philips MCP9360i mediacenter. Het is een "gewone" pc is AV verpakking met een onboard GMA950 videokaart.

Ik zit met het volgende probleem....
Ik wil de standaard videokaart "upgraden" door een Nvidia kaart met 8400GS chipset te plaatsen.
Dit is een kaart van het merk Sweex. Ik weet dat het geen snelheidsmonster is, maar de kaart kan wel hardwarematig H264 (en ander HD materiaal) encoderen. En daar gaat het mij om.
Hij is ook nog HDCP compliant.

Handelingen tijdens het vervangen:
- voor plaatsen in de bios: externe PCI-e videokaart geselecteerd
- mediacenter uit, en kaart erin
- na aanzetten: GEEN beeld en niet opstarten met de nieuwe kaart. De on-board video geeft rotzooi weer
Oplossing: bios reset, video weer op standaard en er is weer beeld.

- als binnen de bios de video instellingen niet worden aangepast er de nieuwe kaart wordt geplaatst, dan start de mediacenter prima op. Alleen wordt de nieuwe kaart niet herkent. Device manager blijft net zo mooi schoon.

Ik heb internet tig x doorgespit en alles gelezen wat los en vast zit. Ik weet het ff niet meer.

Wie o wie weet wat er aan de hand is? Alle tips zijn welkom.

Aanvullend:
Moederbord is Intel custom: 945GSU (bijna niets over te vinden). Op het mobo geen jumpers ontdekt voor uitschakelen on-board video, alleen de bios optie.
Videokaart getest in een andere pc, en deze werkt naar behoren.

Carpe Diem

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom zo'n obsessie met het uitschakelen van de integrated video :?

Sinds jaar en dag kun je meerdere video devices naast elkaar gebruiken. Het is ten zeerste aan te raden om *eerst* beide naast elkaar werkend te krijgen en dan pas na te denken over het uitschakelen van een van de twee (iets wat je trouwens prima in je OS kunt regelen).

Als die kaart niet herkend wordt als device heb je daar je probleem al. Focus daarop.

Oslik blyat! Oslik!

• Patten
Het is helemaal geen obsessie om dat ding uit te schakelen.
Maar ze lijken elkaar te bijten.
Zodoende zoek ik alleen ervaringen van mensen die een soortgelijk probleem hebben gehad met een Intel mobo met onboard video welke ook een extra kaart wilden plaatsen.

En als ze beiden samen willen werken, dan zou ik dat helemaal super vinden. Die onboard kaart stoort me echt niet.

Het probleem zit hem ook in het "custom" intel board en een externe videokaart.

Carpe Diem

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ze moeten normaal gezien echt wel naast elkaar werken. Heb je de kaart reeds op een andere pc geprobeerd? En wat zie je in je OS? Ziet hij de kaart bij apparaatbeheer? Wat zegt de producent / handleiding?

• Patten
0X55AA schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:02:
Ze moeten normaal gezien echt wel naast elkaar werken. Heb je de kaart reeds op een andere pc geprobeerd? En wat zie je in je OS? Ziet hij de kaart bij apparaatbeheer? Wat zegt de producent / handleiding?
- in een andere pc werkt ie prima
- in app. beheer is helemaal niets te vinden. Als ik hem erbij plug, dan start het apparaat ook normaal op zonder ook maar een krimpt te geven. Gaat pas mis als ik in de bios de externe PCI-e kaart als primary aangeef. Ook de fan op de nieuwe videokaart draait
- producent: Philips: Apparaat kan worden uitgebreid, maar dat wordt niet gesupport
(extra geheugen erbij en de HDD vervangen voor grotere gaf beiden geen problemen)

Carpe Diem

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Patten schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:20:
[...]

- in een andere pc werkt ie prima
- in app. beheer is helemaal niets te vinden. Als ik hem erbij plug, dan start het apparaat ook normaal op zonder ook maar een krimpt te geven. Gaat pas mis als ik in de bios de externe PCI-e kaart als primary aangeef. Ook de fan op de nieuwe videokaart draait
- producent: Philips: Apparaat kan worden uitgebreid, maar dat wordt niet gesupport
(extra geheugen erbij en de HDD vervangen voor grotere gaf beiden geen problemen)
Waarschijnlijk met een custom bios die mogelijkheid uitgezet door Phillips, krijgen ze minder volk aan de helpdesk.

Regel gewoon een goedkoop moederbordje, is wellicht gewoon micro-atx. Heb je al voor een 60 euro.

• Patten
OPGELOST!!!!
Die Sweex kaart is gewoon niet helemaal lekker.
Net even getest met een ATI Radeon 1600 pro, inprikken en draaien.
Weer een zorg minder ;-)
Bedankt voor de reacties tot zover.

Carpe Diem

• skelleniels
  • Laatst online: 18-05 02:54
Patten schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:01:
OPGELOST!!!!
Die Sweex kaart is gewoon niet helemaal lekker.
Net even getest met een ATI Radeon 1600 pro, inprikken en draaien.
Weer een zorg minder ;-)
Bedankt voor de reacties tot zover.
Je zei toch dat die in een andere pc wel werkte?

http://specs.tweak.to/16567

• Patten
Ja die Sweex kaart werkte wel in een andere pc. Maar om de een of andere duistere reden wil ie niet werken i.c.m. een Intel custom 945GSU mobo. Of dit nu ligt aan voedingsvereisten, I/O probleem, IRQ conflict ik weet het niet...
Ik ben allang blij dat er op het mobo niets via het bios geblokkeerd is etc. En dat het PCI-e slot goed is. Ik hoef niet per definitie een Nvidia chipset, ATI mag ook.

Carpe Diem

Pagina: 1