Memorex Ultra TravelDrive™ 120GB lijkt dood!

Pagina: 1
Acties:

• vincentelving
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-02 17:44
Ik heb een Memorex Ultra TravelDrive™ 120GB, altijd goed functionerend..
Maar helaas sinds vandaag niet meer aan de loop te krijgen! Niet op gewoon USB, niet met de extra stroom-kabel

Aangezien al mijn backup files van school er op staan, ben ik nogal wanhopig!

Zoals gewoonlijk kon de verkoper bij Dynabyte niets doen (geen garantie meer), en van Memorex word ik ook niet veel wijzer (in de vriezer doen, om te kijken of hij het dan wel doet??)

Nou vroeg ik me af OF er een manier is om hem alsnog te testen? Ik doel op het feit dat ik niet weet of het systeem om toegang tot de disk te krijgen kapot is, of dat de schijf zelf dood is.

Wat heb ik al gedaan:
- Kijken in Partition magic of hij toch niet stiekem aanwezig is?
- Driver opnieuw geinstalleerd
- Terug naar de winkel

Alles wijst er op dat er toch echt iets hardwarematigs kapot is!

Is het mogelijk deze schijf uit het omhulsel te halen en in een systeem (pc en of laptop) te bouwen en via daar toegang te krijgen? Nou heb ik zelf wel veel ervaring met inbouwen etc, maar wil even zeker weten of het uberhaupt mogelijk is voordat ik alles los knal en eventuele tegemoetkomende garanties ver....

Alvast BEDANKT!

[ Voor 9% gewijzigd door vincentelving op 19-08-2008 17:51 ]

Verwijderd

Als jouw al verteld is dat er geen garantie opzit kan je die ook niet meer ver... . Openmaken kan uiteraard altijd. Er zit een gewone HD in die je aan je PC kan hangen. (waarschijnlijk wel via een convertortje)

Sowieso zou ik ff goed luisteren of je wel wat hoort of niet. Meestal kan je aan het geluid wat de schijf maakt wel opmaken of die nu wel of niet overleden is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 17:55 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-02 20:24

Robtimus

me Robtimus no like you

vincentelving schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:46:
Aangezien al mijn backup files van school er op staan, ben ik nogal wanhopig!
Als het backup files zijn heb je toch ook nog ergens de originele files??

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aangezien de garantie reeds verlopen is, zou ik de hardeschijf uit de behuizing halen en deze gewoon aansluiten in een Pc. Zoals reeds gezegd heb je mogelijk een converter nodig als het geen S-ATA hardeschijf is, maar dat zal ook niet zoveel kosten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/