Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Non-standaard fonts gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:32
Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van een site. Ik wil hier graag een niet standaard font op zetten maar dit lukt me steeds niet. Ik heb al iets gelezen dat het met flash kan maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dat nou in zn werk gaat.
Via google heb ik dus wat informatie kunnen verzamelen maar ik kwam helaas geen antwoord tegen.

erhmm.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat heet sifr, zoek daar eens op.

Met flash maak je het font, met javascript vervang je tekst door die flashdeeltjes.
Niet echt snel, maar je krijgt er soms leuke effecten door.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Kunt ook eens zoeken op 'html embedding fonts', heb geen idee hoe het werkt en of het bruikbaar is maar er zijn genoeg resultaten in Google.

bv: http://www.spoono.com/html/tutorials/tutorial.php?id=19

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 17:42 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Voor zover ik weet was het probleem van embedded fonts dat het niet crossbrowser en crossplatform werkt.
Iets wat een webdesigner toch wel graag wilt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

sIFR kan heel hard zuigen. Zeker met meer-regelige tekst. Zie ook T-Mobile site (geloof in "mijn T-Mobile"). De meeste sites die dit implementeren gebruiken het op slechts een enkele regel.

Succes ermee, het liet me huilen maar is het enige logische wat er is. Er is ook nog een AJAX-PHP-GD oplossing met problemen.

Verwijderd

Ik gebruik zelf sIFR in een huidig project. Het is even experimenteren, maar het werkt wel prima hier :) Ik gebruik het wel slechts voor kopjes en menu elementen. Ik heb dus geen idee hoe het schaalt naar grotere teksten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 18:08 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sIFR werkt prima. Maar ik zou het gebruik van afwijkende lettertypen toch beperken. Voor kopjes zou je eventueel ook afbeeldingen kunnen gebruiken, zij het wel voorzien van een goede title/caption.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

FLIR al eens geprobeerd?

• Multensor
Ok ik ben nu bezig met sIFR. Het werkt best aardig maar is er een mogelijkheid om geen blokken achter de text te krijgen? het komt namelijk op een backgroundplaatje te staan en het is nogal lelijk als daar opeens een wit vlak met text in staat ipv gewoon text.

erhmm.

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Wat dacht je ervan om even op de site van sifr te kijken?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Multensor schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:01:
Ok ik ben nu bezig met sIFR. Het werkt best aardig maar is er een mogelijkheid om geen blokken achter de text te krijgen? het komt namelijk op een backgroundplaatje te staan en het is nogal lelijk als daar opeens een wit vlak met text in staat ipv gewoon text.
We verwachten iets meer zelfinzet, dus begin eerst met de site van de maker door te pluizen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Transparantie werkt overigens niet cross-browser. Bij sommige sites die ik tegenkom zorgt dat voor witte tekst op een wit blok.

Ga overigens ook niet alle tekst omzetten naar sIFR of FLIR. Het zorgt voor langere laadtijden, en slechtere accessibiliteit. Bij FLIR kan je bijvoorbeeld geen tekst selecteren.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 01:26 ]

• Multensor
Sorry maar ik kan op de site van sIFR niets vinden over die achtergrondblokken :?

erhmm.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Multensor schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:56:
Sorry maar ik kan op de site van sIFR niets vinden over die achtergrondblokken :?
Waar zoek je dan precies op? Ik lees op de site:

sWmode: Set this argument to transparent if you want to use a transparent background. If you want to stack elements above the Flash movies, you need to set it to opaque. Mozilla browsers can have some difficulty rendering Flash movies with the sWmode set. Therefore setting this is not recommended.

Transparency is not supported in Opera 7.x, Safari < 1.2 & Flash 6, in Linux, and in very old (pre 1.0) Mozilla versions. In these browsers sIFR will fall back to the background color instead of using transparency.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script type="text/javascript" charset="utf-8">

var mijnsifr = { src: '../scripts/geosanslightv2.swf' };
        sIFR.activate(mijnsifr);

sIFR.replace(mijnsifr, {
                selector: '.head1',
                css: '.sIFR-root { color: #000000 }',
                transparant: true
         });

</script>

<style type="text/css" media="screen">
        .sIFR-active .head1 {
            visibility: hidden;
            line-height: 1em;
        }
    </style>

• Multensor
hmm okay mayb heb ik het gemist dan.... geen idee iig bedankt voor de hulp.

erhmm.

Pagina: 1