Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zijpaneel klapt naar twee kanten heen en weer.

Pagina: 1
Acties:

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Hallo iedereen, ik zit hier met een probleempje. Ik ben namelijk een oude HP kast aan het verbouwen, en nu had ik bedacht dat ik in een van de zijpanelen een fan er tegen aan wilde plaatsen. Nou had ik een stuk aluminium liggen wat ik aan de buitenkant wil bevestigen om de randen wat te verbergen en om de fan niet gelijk in het zicht te hebben. Het idee is om dit vast te zetten op de buitenkant maar mijn paneel klapt naar twee kanten heen en weer, afhankelijk van welke kant je drukt. Dit zorgt er voor dat het stuk wat aan de buitenkant zit er af klapt omdat het paneel heen en weer beweegt.
Kan ik het paneel verstevigen zodat het niet meer beweegt en zo ja hoe, of kun je het paneel zo maken dat die weer strak staat?

Bedankt in ieder geval.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Enigste oplossing is denk ik dat je het paneel kunstmatig een beetje verbuigt. Of aan de binnenkant kruislings strips monteren.

Dit is ook de reden waarom in de industrie de plaat een soort kruis krijgt DMV hem onder een pers te leggen, of diverse ribbels.

• sergev
Ja dat is wel een idee, ga ik even proberen, als het niet werkt laat ik het wel even weten.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:44
Foto`s zouden zeer handig zijn om de situatie in te schatten.

• sergev
Ow ok, niet om gedacht. Maar het is in ieder geval al opgelost, ik heb er een strip van 3 mm dik staal schuin achterlangs geplaatst en met puntlassen vastgezet en nu kan het geen kant meer op.

[ Voor 32% gewijzigd door sergev op 20-08-2008 10:02 ]