Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2003] hotmail account verwerpt correct wachtwoord*

Pagina: 1
Acties:

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:38
Beste iedereen,

Omdat mijn pc kuren kreeg heb ik XP even op een nieuwe partitie geinstalleerd. Vervolgens ook MS Office waarbij ik Outlook 2003 wilde instellen met mijn 2 email accounts.

Dit lukt echter niet terwijl ik toch echt exact dezelfde waardes opgeef als altijd.

Wel draait Office 2002 nog op mijn oude partitie. Die wil ik echter pas formateren zodra mijn nieuwe XP omgeving volledig ingericht is. Je weet immers maar nooit....

Kan het zo zijn dat dit de problemen veroorzaakt? Bij mijn hotmail account geeft hij aan dat mijn password niet correct is terwijl ik toch 1000% zeker weet dat het de juiste is. Met dezelfde gegevens kom ik bijv. wel online in mijn mailbox.

Iemand een antwoord?

Bedankt alvast!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Juancho schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:49:
Bij mijn hotmail account geeft hij aan dat mijn password niet correct is terwijl ik toch 1000% zeker weet dat het de juiste is. Met dezelfde gegevens kom ik bijv. wel online in mijn mailbox.
Zorg dat je je mailclient als 'Hotmail' instelt en niet als POP3
Dan heb je iig het 'hotmail-gedeelte' al opgelost.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit lukt echter niet
Wat lukt niet, wat voor foutmledingen krijg je, wat probeer je, wat heb je gezocht, gevonden, geprobeerd? ;)

Heb je ook een pop account waarmee je mail kan proberen in te halen? Waarom exporteer je je mailsettings niet uit 2002 en importeer je deze in 2003?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Juancho
Ik heb dit al zovaak gedaan na bijv. een nieuwe xp installatie en telkens ging het wel goed. Ik weet welke instellingen ik moet gebruiken dus dat is niet nieuw voor me.

Ik heb idd ook een pop account van een 2de mailadres.

Ik heb de mail al gekopieerd uit de standaard folder van Microsoft outlook onder documentssettings/local/etc/etc/etc.

Als ik vervolgens outlook opstart zie ik wel dat de mail van POP is ingevoegd maar mijn hotmail niet. Als foutmelding krijg ik constant dat mijn user/pass niet klopt terwijl dit toch 100% zeker correct is. Ik weet ook 100% zeker dat ik de juiste hotmail account instellingen gebruik.

Ook zonder die bestanden te kopieeren lukt het niet, met dezelfde foutmelding. Ik kan dus ook mijn mail niet binnen halen via de hotmail server.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 19-08-2008 17:24 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer gewoon eens een nieuw hotmail account in outlook aan te maken, en zorg dat je alle hoofdletters in de gebruikersnaam goed hebt staan, verder om de 'Caps Lock'-toets denken tijdens het intypen van je wachtwoord. Typ anders alles eens uit in een word bestandje (dan heb je geen irritante asterixen er voor staan) en dan copy-paste in outlook.

{niet 'vernederend' bedoeld, maar alles kan fout gaan, en als je het zo doet sluit je meerdere factoren uit}

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Juancho
Nieuw account, opletten voor hoofdletters/capslock, copy/paste, alles heb ik al geprobeerd.

Telkens kom ik niet verder dan het schermpje wat steeds terugkeert waar hij vraagt om naam en wachtwoord. Als ik daar exact hetzelfde invoer als wat ik ook invoer bij hotmail.com kom ik niet verder.

Dezelfde instellingen werken wel op de andere partitie waar de oude XP versie nog staat......

Net ook met Office 2007 ipv Office 2003 geprobeerd maar ook daar hetzelfde probleem.

Verder als ik de .pst bestanden kopieer en aanmaak via configuratiescherm/email dan zie ik wel dat alle mail daaruit geimporteerd wordt. Echter wanneer ik het hotmail profiel wil aanmaken blijft hij mekkeren over gebruikersnaam/paswoord terwijl ik nu naar zo'n 1000x proberen en goed nachecken zeker weet dat dat allemaal netjes staat.

Het zijn ook maar een klein aantal stappen welke je moet doorlopen en bovendien heb ik dat al vaak genoeg zo gedaan.

Een POP account heb ik trouwens wel succesvol kunnen aanmaken en hij haalt daarvan netjes de mail op.

[ Voor 37% gewijzigd door Juancho op 20-08-2008 03:50 ]

• Juancho
Na urenlang zwaar gefrustreerd alles te hebben geprobeerd denk ik dat ik de oplossing gevonden heb. Via zoeken op internet kwam ik de volgende link tegen:

http://www.intelliadmin.c...eaks-outlook-hotmail.html

Dit lijkt verdacht veel op mijn probleem, mede omdat ik wel een POP account goed kan instellen. Morgen maar even kijken of die XP update helpt.....

• Juancho
en gelukt....

Pagina: 1