Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Partities veranderen zonder formatteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harddisk van 320gb. met 2 partities, waarvan een van 20gb.
Helaas is 20gb. onvoldoende gebleken,
dus ik zou er graag een paar gb's bij plakken die ik over heb van de andere partitie.

Nu meen ik te herinneren dat PQ Partition Magic hier iets mee zou kunnen,
maar ik heb geen flauw benul hoe ik nu precies met dit programma tewerk zou moeten gaan.

De situatie is als volgt: Plaatje

D:\ (Lege partitie) zou 10gb moeten doneren aan C:\ (WinXP Partitie).

Kan iemand me mischien eens duidenlijk uitleggen wat ik nu moet doen?

Alsvast bedankt!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:39

Sherlock

No Shit

Klik met je rechtermuisknop op D: en kies resize/move. Vervolgens haal je aan het begin wat weg. Daarna rechtermuisknop op C: en resize/move en het weggehaalde gedeelte van D: erbijtrekken. redelijk basic stuff hoor.

Wel even je data backuppen, just in case!

edit:
Heb nog eens naar je plaatje gekeken, maar D: staat helemaal vol, op 350MB na. Dat gaat je dus niet lukken. Verplaats wat data van D: naar E:

[ Voor 22% gewijzigd door Sherlock op 19-08-2008 15:33 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
Zo simpel? Ik dacht dat er wel wat meer bij zou komen kijken, sorry. :')

Zal het wel gaan me P magic 7?
Ik zag namenlijk dat die niet verder kwam dan 80gb schijven toen ik het oude besje installeerde. :?

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik zou wel eerst je schrijven defragmenteren voordat je hieraan begint anders kan Partition Magic halverwege vastlopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Flipke84 op 19-08-2008 15:39 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:28:
Nu meen ik te herinneren dat PQ Partition Magic hier iets mee zou kunnen,
maar ik heb geen flauw benul hoe ik nu precies met dit programma tewerk zou moeten gaan.
En wat heeft het doorlezen van de handleiding van een software pakket precies met Windows als OS te maken?

Zou je in ieder geval de moeite willen nemen voor je een topic opent na te kijken of het voldoet aan de lokale Windows Clients - Policy ?

In dit geval zit je in het verkeerde forum, en heb je ook nog eens vrij weinig aan eigen onderzoek gedaan.
Het minste is dat je de handleiding doorneemt, of zelf op bijvoorbeeld Google of met de GoT search gaat [search=partition magic schijf indelen].

Daar ontbreekt het hier compleet aan, daarom gaat dit topic ook dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.