*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Hmm, de aspect ratio is anders (848/480=1,77 en 720/576=1,25). Dus balken krijg je altijd (of je rekt de filmpjes uit...). En als ze 848 breed zijn en je wil ze naar 720 breed doen dan moet je niet up- maar downscalen natuurlijk.
Het is al even geleden dat ik met Premiere heb gewerkt, maar kan je niet gewoon een filmpje openen met Premiere in plaats van een project starten? Dan is waarschijnlijk de resolutie wel hetzelfde.
Verder ziet het google filmpje er totaal iet dvd-scherp uit... Maar dat zal wel bij Google liggen
Het is al even geleden dat ik met Premiere heb gewerkt, maar kan je niet gewoon een filmpje openen met Premiere in plaats van een project starten? Dan is waarschijnlijk de resolutie wel hetzelfde.
Verder ziet het google filmpje er totaal iet dvd-scherp uit... Maar dat zal wel bij Google liggen
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
klopt dat de ratio anders is. maar als iets te groot is zou hij het toch vanzelf moeten scalen naar 720 breed en de hoogte die daarbij hoort. Nu scaled hij hem gewoon te veel.
Tja, Premiere (welke versie eigenlijk?) staat helaas niet bekend om zijn subtiele downscaling. Kun je niet eerst downscalen met een van die freeware tools als VirtualDub?
dat is een mogelijkheid, maar ik zoek liever een oplossing binnen premiere (CS3) zelf
klein schopje
Tja, als je zoekt op internet zie je een hoop commentaar over downscalen van Premiere, dus dan zou ik naar alternatieven kijken. De editing kan je daarna dan wel weer in Premiere doen. En voor up- dan wel downscalen stikt het van de freeware programma's, die niet aleen DVD's naar avi's om kunnen zetten.
Pagina: 1