• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hey,

Ik heb een probleem met de Samsung DCB H-360RS welke ik via HDMI op me Samsung BD68 heb aangesloten. De kwaliteit bij het gebruik van HD (van Ziggo) is slecht met betrekking tot de basiskleuren. De kleuren bestaan vaak uit blokjes (het lijkt wel of die kleuren op 8bit doorkomen ofzo :)) en vooral Rood en Blauw zijn hierbij van slechte en soms hele felle kwaliteit.

Ik heb even wat foto's in mijn gallery gezet, hierop kun je het wel aardig zien. Op IMG0014 zie je bijvoorbeeld dat de huidskleur uit roze blokjes bestaat, op IMG 0112 zie je dat er ineens een 'roze' gloed over het geel heen komt. Het probleem doet zich voor op alle HD kanalen van Ziggo. Er zit ook een foto bij van de instellingen van de decoder. De decoder is voorzien van de laatste firmware, maar dit heeft geen resultaat gehad. Overigens gaat de HD kwaliteit van mijn XBOX360 (component) wel goed. Dus aan de instellingen van de TV ligt het niet naar mijn idee.

Ik heb de resoluties al op 560, 720 en 1080 gehad, maar dit geeft nog steeds hetzelfde resultaat..

Weten jullie misschien of dit een bekend iets is met de digitale decoder of hebben jullie andere suggesties die ik kan proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door zenith op 19-08-2008 14:59 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Het ziet er inderdaad niet echt gezond uit. Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? Geeft hij als je de decoder via Component aansluit hetzelfde resultaat?

Overigens zijn die foto's van een SD kanaal...

[ Voor 13% gewijzigd door Friedchicken op 19-08-2008 19:05 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:33

Twazerty

AVCHDCoder developer

Zijn volgens mij gewoon artifacts. Ik kreeg ook zo'n vreemd effect toen ik mijn hdmi switch niet powered had. Ik gok dat het de hdmi kabel is.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• zenith
  • Niet online
hey! bedankt voor jullie reacties zo ver, ik heb hem net via component aangesloten en ik heb nog steeds hetzelfde probleem helaas, nog andere ideeen?.

btw: dit was tijdelijk wel NL1 in HD (tijdens voetbal), ik test nu met Eurosport HD en Brava, ze vertonen allebei dezelfde kuren.

Verwijderd

Wat is je signaal-sterkte?

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dan zit er denk ik iets fout in je ontvanger

[ Voor 75% gewijzigd door Twazerty op 19-08-2008 19:38 ]

• zenith
  • Niet online
Twazerty schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:38:
Dan zit er denk ik iets fout in je ontvanger
Ik hem hem na een upgrade al helemaal factory default gemaakt...

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Je had je vraag ook gewoon in dit topic kunnen stellen: Het Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger topic

Beschrijf de aansluiting van je decoder op het kabel netwerk eens. (Afstand, Gebruikte onderdelen etc) grote kans dat daar je probleem zit. Zo niet dan is je decoder gewoon slecht en moet hij retour.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dit soort beeldfouten lijken er eerder op dat het na het ontvangen van het signaal gebeurd. Anders zou die gaan blokken en niet zulke vreemde artifacts.

• zenith
  • Niet online
yzf1kr schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:08:
Je had je vraag ook gewoon in dit topic kunnen stellen: Het Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger topic

Beschrijf de aansluiting van je decoder op het kabel netwerk eens. (Afstand, Gebruikte onderdelen etc) grote kans dat daar je probleem zit. Zo niet dan is je decoder gewoon slecht en moet hij retour.
Hmmm sorry daarvoor. Ik heb 1 meter kabel tussen de aansluiting zitten, dan een t-splitter (3dB demping) en 5 meter kabel naar de decoder toe. Ik ga overigens morgen eerst eens wat F connectoren erop zetten in plaats van die plastic dingen. Ik zal ook eens kijken of ik die T splitter ertussenuit kan halen, wellicht dat het scheelt??

[ Voor 13% gewijzigd door zenith op 19-08-2008 20:40 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Druk eens een aantal keer op de info toest.

Dan krijg je signaal sterkte e.d. te zien. De BER is ook even belangrijk.

• zenith
  • Niet online
Friedchicken schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:07:
Druk eens een aantal keer op de info toest.

Dan krijg je signaal sterkte e.d. te zien. De BER is ook even belangrijk.
Ik heb net alle connectors vervangen door de betere van Hirschman, en ben ook met de hele zooi rechtstreeks op het cai punt gaan zitten zonder splitters. Het signaal wat ik er uit krijg is 78 en de BER staat netjes op 0, met splitter zit ik met een signaal van 74. Ook rechtstreeks op de CAI is het nog steeds hetzelfde beeld. Zou die decoder mol zijn of is het signaal van 78 te weinig?

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Ga er nu maar van uit dat het aan de decoder ligt.

Gewoon terug naar de winkel en ruilen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• zenith
  • Niet online
yzf1kr schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:28:
Ga er nu maar van uit dat het aan de decoder ligt.

Gewoon terug naar de winkel en ruilen.
Leek mij ook, hmmm, dat ding is nu 1 jaar oud, gisteren is garantie verlopen.... heh

Binnenkort kan ik testen met een Humax van een maat van mij, als die werkt dan haal ik wel een humax. Bedankt voor jullie reacties.

• zenith
  • Niet online
zenith schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

Leek mij ook, hmmm, dat ding is nu 1 jaar oud, gisteren is garantie verlopen.... heh

Binnenkort kan ik testen met een Humax van een maat van mij, als die werkt dan haal ik wel een humax. Bedankt voor jullie reacties.
BTW, hij is nu overleden! ;) Tijd voor een humax!
Pagina: 1