"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Heb je het over OOo Calc of iets anders?
Als Calc: ik heb al tijden geen OOo meer gebruikt (ik zag geen meerwaarde en wel nadelen, maar dat is een andere dicussie), maar bij Excel (en de meeste andere programma's) is het simpelweg het dataformaat goedzetten. Is dat hier niet ook zo?
Hoe dan ook is vooraf het juiste formaat instellen een goed iets
Als Calc: ik heb al tijden geen OOo meer gebruikt (ik zag geen meerwaarde en wel nadelen, maar dat is een andere dicussie), maar bij Excel (en de meeste andere programma's) is het simpelweg het dataformaat goedzetten. Is dat hier niet ook zo?
Hoe dan ook is vooraf het juiste formaat instellen een goed iets
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Sorry ja ik was een beetje onspecifiek. Ik bedoelde OpenOffice.org Calc.
Een tijd terug heb ik de help functie van OOo eens flink doorgespit maar kwam tot niets, ik meende wel ergens gelezen te hebben dat de functie ingebakken zit in Calc en dat je er maar mee moet leven (dat zeggen ze niet letterlijk maar het komt er volgens mij wel op neer..). Vind ik vreemd voor een opensource texteditor maar kan ook aan mij liggen..
Ik hoop dat iemand een manier weet om het te omzeilen, anders zal ik toch maar weer aan de office van microsoft moeten. Dan maar betalen. Ik kan me best vinden in jouw ervaring over OOo, FJK.
Een tijd terug heb ik de help functie van OOo eens flink doorgespit maar kwam tot niets, ik meende wel ergens gelezen te hebben dat de functie ingebakken zit in Calc en dat je er maar mee moet leven (dat zeggen ze niet letterlijk maar het komt er volgens mij wel op neer..). Vind ik vreemd voor een opensource texteditor maar kan ook aan mij liggen..
Ik hoop dat iemand een manier weet om het te omzeilen, anders zal ik toch maar weer aan de office van microsoft moeten. Dan maar betalen. Ik kan me best vinden in jouw ervaring over OOo, FJK.
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Ligt het niet gewoon aan je locale settings van je OS? Dat is immers je default voorkeur en de meest logische keuze. Ik heb momenteel geen OOo hier geinstalleerd, maar je kan gewoon de datum weergave aanpassen op bijna exact dezelfde manier als met Excel
Ok sla me maar voor mijn onwetendheid, maar ik zou ook niet weten hoe je dat in excel zou moeten doen. Ik vrees dat iemand het voor me moet voorkauwen, ben even inspiratieloos =\
In excel is het: rechtermuisklik op het veld > veldeigenschappen
Als het in open office volgens de mensen hierboven hetzelfde is, dan moet je er daarmee wel uitkomen.
Als het in open office volgens de mensen hierboven hetzelfde is, dan moet je er daarmee wel uitkomen.
[ Voor 44% gewijzigd door job op 19-08-2008 15:13 ]
Rechtermuisknop op de cel en kies dan "Cellen opmaken".
Kies dan de tab "Getallen". En stel het gewenste formaat in.
Kies dan de tab "Getallen". En stel het gewenste formaat in.
Bedoel je:Murk schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:44:
openoffice zet standaard datums over van bijvoorbeeld "dinsdag 19/8" in "19-08-08". Ik wil deze functie uitschakelen want hij begint op mijn zenuwen te werken.
- Je wil de complete datumherkenning bij INVOEREN van de datum uitzetten (bijvoorbeeld omdat het geen datum is)
- Je wil de WEERGAVE van de datum aanpassen want je ziet liever dan "19-08-08".
Wat ik het meest tegenkom is het onderste probleem, dus het weergaveformaat aanpassen.
- Selecteer de aan te passen cellen en kies [Format] => [Cells].
- In de format-dialoog de tab [Numbers] kiezen
- Selecteer Category "Date" (linkervak)
- Kies het gewenste format in het vak daarnaast, of voer de codeletters foor het gewenste format in in het vak "Format code" eronder.
Sam bedankt, het werkt nu zoals ik het wil als ik NNN DD/MM als formaat gebruik, nu kan ik alles ook naderhand weer terugzetten naar het formaat dat ik wil. Bedankt allemaal nu kan ik weer verder
Pagina: 1