Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemd NAT probleem na update uTorrent 1.8

Pagina: 1
Acties:

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem met uTorrent 1.8. Sinds ik de update heb gedaan naar 1.8 ben ik niet vindbaar terwijl de instellingen niet zijn veranderd. Met de vorige versie van uTorrent had ik geen problemen. Ik heb als NAT poort al jaren 65500 en heb die ook keurig geforward in mijn router (Thomson SpeedTouch 780).

Wanneer ik met de snelheidshulp van uTorrent met poort controleer dan geeft het de volgende resulataat:
Afbeeldingslocatie: http://byfiles.storage.live.com/y1pvr1ZuO_HZgtUDszd_Oifx9gEZkqTe749RMu7q2MsK__5ZXs83tpveInSPWUC2hAu

Gewoon goed dus. De poort staat open, zoals altijd eigenlijk. Het enige rare wat ik kan ontdekken is het volgende... ik stel onder voorkeuren in dat ik poort 65500 wil gebruiken, deze instelling is ook door uTorrent 1.8 overgenomen uit de vorige versie.
Afbeeldingslocatie: http://byfiles.storage.live.com/y1psTFVWoMXXEBJnstwiOEXfQTgcQhwHNswu8-8U8tpkzA5mT4SE9lFhMmRO7DyQ-tg

Echter wanneer ik de snelheidshulp van uTorrent bekijk staat er in eens poort 65503, wat zeer vreemd is.
Afbeeldingslocatie: http://byfiles.storage.live.com/y1p5vjwtTh8qucL9L1KFIkvs0Chlr9unIK6CMWn1QipOdGR7Br-aw9bQnDDfUXEiaR8

Als ik een torrent start krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://byfiles.storage.live.com/y1pzMzBnuqRc6AajJUXEz6kpGVymc3146E4wLTdE35F4Bo9rTMqN_ESPBOd7Rl6ksxW

Overige info:
Windows Vista 64 Ultimate (origineel)
Eset NOD32 3.0 (origineel)

Er is verder niks veranderd aan mijn systeem en software. WIe weet de oplossing?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Kan het zijn dat de nieuwe U-Torrent versie nog wordt geblocked door de Windows Firewall?

Maar in de 1e test heb je het over poort 65503, terwijl je bij de settings van U-Torrent poort 65500 ingeeft..
klopt dat wel?

Mijn YouTube Channel

• Han
  • Niet online
Snowwie schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 04:50:
Kan het zijn dat de nieuwe U-Torrent versie nog wordt geblocked door de Windows Firewall?
Bij de vorige updates ging het altijd goed, utorrent.exe blijft utorrent.exe namelijk, er veranderd eigenlijk niks anders dan programma inhoudelijk.
Maar in de 1e test heb je het over poort 65503, terwijl je bij de settings van U-Torrent poort 65500 ingeeft..
klopt dat wel?
Dat is dus de vraag... :P

Ik vul in mijn voorkeuren poort 65500 in en bij de snelheidshulp maakt uTorrent er zelf 65503 van. En die kan ik niet veranderen. Lijkt me een bug.... Het rare is dat ik bij een poortcontrole een melding te zien krijg dat poort 65500 open is (poort 65503 ook, rara) en dat torrentsites mij blokken omdat ik niet te zien ben... Ik snap er geen drol van. Heb alle forwards gewist en opnieuw ingesteld, mijn router opnieuw opgestart en zelfs uTorrent verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Geen oplossing.

Ook het disabelen van de virusscanner en firewall biedt geen oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 20-08-2008 13:17 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Als de filename gelijk houden er voor zorgt dat de firewall de boel doorlaat, is het niet erg veilig. Een checksum erbij zou wel zo handig zijn :P

FWIW: 1.8 build 11813 (er zijn verschillende versies 1.8, deze build is de nieuwste) pakt hier zowel in de instellingen als in de speedtest dezelfde poort. Pure gok: heel misschien is door de update de instelling op een andere plaats in het register terecht gekomen. Zet 'em eens even op een andere poort, herstart en zet daarna weer op 65500.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Waarom forward je gewoon niet 65503 in je router?

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:05:
Zo dacht ik ook, is er een nadeel bij 65503? Volgens mij niet toch.

• Han
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:47:
Pure gok: heel misschien is door de update de instelling op een andere plaats in het register terecht gekomen. Zet 'em eens even op een andere poort, herstart en zet daarna weer op 65500.
Had ik al gedaan, zelfs de-installeren van uTorrent en opnieuw installeren biedt geen oplossing.
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:05:
Als ik poort 65503 invul dan maakt de snelheidshulp van uTorrent er poort 65505 van 8)7

Pagina: 1