Harde schijf wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 19:28

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Op een avond maakte mijn harde schijf ineens heel erg veel kabaal en bleef de PC hangen, ik heb em opnieuw opgestart en kreeg toen de melding: Boot failure: System halted
Ben naar de bios gegaan en kwam tot de ontdekking dat mn HD er helemaal niet meer tussen stond!
Toevallig had ik nog een HD liggen en die heb ik ertussen gedaan ipv de niet werkende, maar ik krijg precies dezelfde melding! Ook zie ik deze hd niet in de bios staan. Wel start hij gewoon op (groene lampje op de HD zelf brandt en hoor em spinnen).

Kabels zitten goed.

Wat kan ik nog meer doen?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Andere kabel proberen. Bios reset mag soms ook wel eens helpen. Master/slave jumper van de andere HD goed?

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Heb em eerst op master gezet, geen effect,
Toen cable select, geen effect,

Bios reset als in instellingen terug naar standaard? Die optie heb ik al gedaan, had ook geen effect.

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
En als dat ook niet werkt dan kan ook de IDE poort van het mobo stuk zijn.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Je kan de HDD even in een andere pc proberen indien voor handen. Weet je zeker dat die andere HDD werkt?

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Heb een andere IDE kabel geprobeerd, geen succes. Zelfde error en wordt nog steeds niet in de bios herkend.

Ik weet niet zeker of die HD werkt (Is al 1,5 jaar niet gebruikt), maar hij start wel gewoon en het groene lampje brandt. Ik ga em nu in een andere pc proberen.

Pagina: 1