Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpel vertaal programmatje

Pagina: 1
Acties:

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Ik ben voor een project op zoek naar een programmatje dat simpelweg woord voor woord vertaalt. Gramatica, zinsconstructies, dat soort functionaliteit is niet nodig. Het gaat om het vertalen van meta-data, dus steekwoorden. Bijvoorbeeld de input "soldaat, tweede wereldoorlog", moet "soldier, second world war" als uitvoer opleveren.

Het moet uiteraard vrij te gebruiken zijn, liefst open source. Ik werk in Java, dus het zou mooi zijn als het vetaalprogje ook in Java geschreven is. Wat ik nu zelf gevonden heb is open translation tool op sourceforge, maar die is web based en de activiteit van het project is niet veelbelovend.

Misschien dat web services zoals babelfish meer gebruikt worden. Hoewel ik me afvraag of babelfish nog een levend project is. Heeft iemand hier meer kennis van? Of wellicht van alternatieven, zoals de Google Language tools?

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En die vraag stel je in een programmeerforum omdat....? :?

Waar hoort mijn topic?

PRG>>CSA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Babylon al naar gekeken?

Is denk alleen niet opensource.

[ Voor 23% gewijzigd door Zerora op 19-08-2008 13:29 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 20:35
Misschien kun je Google Translate via een bepaalde contructie aanroepen?
Jouw voorbeeld:
http://www.google.com/tra...ldaat+tweede+wereldoorlog