Toon posts:

DHCP op server 2003 R2 cluster vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2node cluster draaien, 2003 r2, voor file print en dhcp services.

Ik heb een nieuwe node toegevoegd, maar ik ben vergeten om eerst dhcp te installeren voor het toevoegen van de nieuwe 3e node. Ik heb nu DHCP achteraf geinstalleerd op de 3e node. De fail-over werkt, maar dhcp geeft geen adressen aan de clients.

Hoe los ik dit op? Node verwijderen en opnieuw toevoegen is op dit moment geen optie ivm mensen die aan het werk zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 12:58 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is de error in de eventlogs van de derde node?
  • Hoe ziet je de resource group eruit waar DHCP ondervalt? (networkname, ip-address, Fysical Disk, etc).
  • De networkname die deze resource group heeft, is ook nog steeds netjes geauthorized in je AD?
  • Disk met DHCP database is ook netjes te bereiken vanuit de nieuwe node?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Hallo;

Network name is dhcp, ip-adres is uniek, fysical disk fail-over werkt ook goed etc) alles lijkt goed te werken op de 3e node. Overigens werkt dhcp prima op de eerste 2 nodes.

In de eventlog op de 3e node krijg ik de melding dat het goed gaat:

The DHCP/BINL service on the local machine, belonging to the Windows Administrative domain xx.xxxxxx.xx, has determined that it is authorized to start. It is servicing clients now.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 14:18 ]

Verwijderd

ik neem aan dat je 3de dhcp niet wijst naar de db op de shared disk, maar op een lokale schijf.

ik ga er dus vanuit dat je dit niet hebt gedaan op de 3de node:

If a DHCP cluster is using an external disk system to store the DHCP database files, the DatabasePath and BackupDatabasePath registry entries must be configured on both DHCP servers in the cluster. The registry entries are located in
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\DhcpServer\Parameters
These registry entries must specify the path to the external disk system.

uit: http://www.microsoft.com/...cb_dhc_blrp.mspx?mfr=true

Het documentje is overigens voor win2k, maar ik denk dat het voor 2k3 ook zo geldt. Even de key vergelijken op de nodes die werken en op je nieuwe node en je weet imho :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Ik zit er donderdag weer, dan ga ik daar zeker even naar kijken. Overigens is het wel zo dat wanneer ik dus de failover doe voor de DHCP resources, ik wel gewoon met de DHCP manager de DHCP services kan configureren en ik ook de juiste config zie.. Dus als je daar naar kijkt dan zou je toch moeten zeggen dat je de juiste db tot je beschikking hebt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm vreemd, die paden staan toch goed. In de dhcp logs zie ik alleen dat de service start, maar ik zie geen requests binnenkomen :(

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt een netwerk probleem te zijn, er lijken geen broadcasts binnen te komen op de 3e node.. Ik denk dat we er wel uit gaan komen.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Even een sweex hubje er tussen hangen, dan weet je zeker dat alles gebroadcast word.. :-)
Pagina: 1