Antennes geven gewoon een gain in zowel het ontvangen als uitzenden van signalen. Daar kan je geen discussie over starten, want dat is gewoon zo. Antennes bundelen het signaal van een bepaalde golflengte (dat is hun bestaansrecht) en dat doen ze vanuit fysische grondslagen altijd in zowel het ontvangen als uitzenden van signalen. Net zoiets als dat iemand die jij kan zien jou ook kan zien.
0X55AA schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:46:
Het is wel zo dat als je de 2 kanten voorziet van sterkere antennes dat dit wel helpt (dus router en ontvanger).
Wellicht maakt dit het je duidelijker:
Ik heb een megafoon, jij hebt er geen. We staan naar elkaar kijkend, en ik neem steeds een stap achteruit (verder van jou dus). Jij zal mij na 500m nog horen (dankzij mijn megafoon). Ik zal jou na een 200m al niet meer horen. Dit is hetzelfde principe bij draadloze routers en ontvangers.
Fout. Een megafoon versterkt alleen in het uitzenden van geluid. Een antenne bundelt ook inkomende signalen. Dus je moet dan ook een enorme richtmicrofoon erbij zetten in je vergelijking!
Natuurlijk helpt het wel om beide kanten uit te rusten met zo'n installatie.
Het is bovendien niet zo - wat jij suggereert - dat een router een signaal alleen verspreidt en een PCI kaartje alleen signalen ontvangt. Beide doen zowel ontvangen als uitzenden.
Ik zou voor de TS gewoon een kleine huis-tuin-en-keuken richtantennetje aanraden die je op een PCI kaartje kan aansluiten. De andere oplossing is je access point een boost geven door er een flinke antenne op te zetten, maar dan hebben buren last van je en verspreid je het signaal ook op plekken waar het niet hoeft te komen.
[
Voor 41% gewijzigd door
gertvdijk op 19-08-2008 17:55
]