Toon posts:

"Een van de netwerkkabels niet aangesloten" Toch wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

sinds kort heb ik een probleem met het inloggen op het internet. Als ik de computer aan doe krijg ik de melding "LAN-verbinding Een van de netwerkkabels is niet aangesloten".

Ik heb een Sitecome ADSL router.

Allereerst heb ik het modem handmatig aan en uit gedaan. Dit werkte zoals ik eigenlijk gewend ben van internet problemen. Maar na minder dan een minuut valt het internet weer uit en krijg ik dezelfde melding weer. Ik kan dit herhaaldelijk doen om weer even 1 minuutje te internetten, maar dit is natuurlijk geen oplossing.

Ik heb wat op internet rondgelezen en heb de volgende dingen gedaan.
-Alle kabels in en uit, geen resultaat
-IPConfig met de melding Status van medium : Medium ontkoppeld
-Gekeken naar de LEDjes, Stroomledje brandt en ook die van het ADSL zelf. Alleen de LAN LEDjes staan uit (behalve als ik modem aan/uit doe dan gaat ie even aan en heb ik internet, maar valt ie weer uit dus).
-Het ligt niet aan de directe verbinding tussen de PC en het modem want mijn laptop die met een andere kabel verbonden zit heeft hetzelfde probleem.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen, of zit er niks ander sop dan een nieuwe router te kopen?

Mvg,

Nils

-edit- Ik run een PC met Windows XP SP2

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11-2025
Misschien nieuwe drivers van je netwerkkaart installeren?

Melding status onkoppelt betekent meestal dat je de netwerkkaart heb uitgezet in apperaatbeheer.
Dus wie weet wil je dat even controleren.

[ Voor 12% gewijzigd door ramon1984 op 19-08-2008 12:29 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
ramon1984 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:29:
Misschien nieuwe drivers van je netwerkkaart installeren?

Melding status onkoppelt betekent meestal dat je de netwerkkaart heb uitgezet in apperaatbeheer.
Dus wie weet wil je dat even controleren.
Zie dit:
-Het ligt niet aan de directe verbinding tussen de PC en het modem want mijn laptop die met een andere kabel verbonden zit heeft hetzelfde probleem.
Het ligt dus niet aan de pc maar aan de router.. Je hebt niet toevallig een torrentclient oid. openstaan die heel veel connections maakt? Want mijn router houdt er dan ook mee op...

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel mijn broertje vaak met torrents zit te kutten weet ik zeker dat ze atm uitstaan.

Maar nieuwe drivers kan niet helpen dus omdat me laptop hetzelfde probleem heeft right?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:02

-ET-

Phone Home

Lijkt erop dat het switch gedeelte van je router niet goed werkt. heb je nog vrije poortjes over op je swtich? dan kan je die eens proberen. Zo niet hebben alle 4(?) de aangesloten apparaten dit probleem?

Verwijderd

het lijkt erop dat het LAN gedeelte van je modem defect is aangezien hij dit ook met een andere laptop doet.
Je kunt proberen om een nieuwe firmware erop te zetten.
Dit wil wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:40:
Lijkt erop dat het switch gedeelte van je router niet goed werkt. heb je nog vrije poortjes over op je swtich? dan kan je die eens proberen. Zo niet hebben alle 4(?) de aangesloten apparaten dit probleem?
Ik heb alle vier de poortjes geprobeerd, geen resultaat.

• -ET-

-ET-

Phone Home

Dan lijkt het inderdaad dat het switch gedeelte niet goed meer werkt. Toevallig bliksem inslag in de buurt geweest?

Wat je ook nog kan proberen is wat endylan ook al zegt nieuwe firmware. Maar het klinkt meer als een hardware probleem dan als een software probleem.

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:50:
Dan lijkt het inderdaad dat het switch gedeelte niet goed meer werkt. Toevallig bliksem inslag in de buurt geweest?

Wat je ook nog kan proberen is wat endylan ook al zegt nieuwe firmware. Maar het klinkt meer als een hardware probleem dan als een software probleem.
Nieuwe firmware heeft niet geholpen. Nieuwe router dus? :<

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:02:
[...]

Nieuwe firmware heeft niet geholpen. Nieuwe router dus? :<
Denk het wel ja, als ik het zo lees.

Vicariously I live while the whole world dies

• -ET-

-ET-

Phone Home

Er zit dan inderdaad weinig anders op. Als alle 4 de poortjes het probleem hebben. Kan zo geen andere oplossing verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke duidelijk, bedankt voor de hulp iig =)

Verwijderd

het belangrijkse is om precies te kijken waar het probleem nu zit (router/modem/netwerkkabel) Je zou de volgende handelingen kunnen uitvoeren.

- Sluit je pc/laptop direct op de modem aan. Wanneer dan alles prima loopt dan ligt het probleem waarschijnlijk in de router.
- Het is bekend dat sommige (oudere) modems de geest geven wanneer de maximale upload continue behaald wordt. (had ik zelf met een oude upc modem)

Suc6 ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:17:
het belangrijkse is om precies te kijken waar het probleem nu zit (router/modem/netwerkkabel) Je zou de volgende handelingen kunnen uitvoeren.

- Sluit je pc/laptop direct op de modem aan. Wanneer dan alles prima loopt dan ligt het probleem waarschijnlijk in de router.
- Het is bekend dat sommige (oudere) modems de geest geven wanneer de maximale upload continue behaald wordt. (had ik zelf met een oude upc modem)

Suc6 ermee.
Het is een Router / modem in één. Ik heb mijn oude modem nog wel liggen maar heb de telefoonkabelverlenging even niet bij de hand (geen flauw idee waar ie is) dus kan niet testen of hij het doet op het moment.

Verder is het een ongeveer 4-5 jaar oud ding (als niet ouder) en is het zo dat mijn broertje bittorent eigenlijk altijd aan heeft staan, en het mij niets zou verbazen als hij continue maximaal aan het uploaden is. Weet ik iig wie ik de schuld kan geven :X .

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 12:51
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:33:
[...]

Het is een Router / modem in één. Ik heb mijn oude modem nog wel liggen maar heb de telefoonkabelverlenging even niet bij de hand (geen flauw idee waar ie is) dus kan niet testen of hij het doet op het moment.

Verder is het een ongeveer 4-5 jaar oud ding (als niet ouder) en is het zo dat mijn broertje bittorent eigenlijk altijd aan heeft staan, en het mij niets zou verbazen als hij continue maximaal aan het uploaden is. Weet ik iig wie ik de schuld kan geven :X .
Heb je al geprobeerd om structuur te brengen in het elimineren van mogelijke problemen?

Ik zou het volgende eens proberen (om er zeker van te zijn dat je nat tabel niet vol raakt door torrent-downloads):

- alle kabels uit modem/router snokken
- modem/router resetten
- alleen laptop aan kabeltje en kijken of het werkt (en blijft werken)
- daarna stuk voor stuk systemen weer aansluiten en kijken waar het misgaat

Verwijderd

Topicstarter
EnigmA-X schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:50:
[...]

Heb je al geprobeerd om structuur te brengen in het elimineren van mogelijke problemen?

Ik zou het volgende eens proberen (om er zeker van te zijn dat je nat tabel niet vol raakt door torrent-downloads):

- alle kabels uit modem/router snokken
- modem/router resetten
- alleen laptop aan kabeltje en kijken of het werkt (en blijft werken)
- daarna stuk voor stuk systemen weer aansluiten en kijken waar het misgaat
Meerdere malen gedaan. Het gaat fout zodra hij verbinding maakt. Er is even verbinding, maar na minder dan een minuut valt het uit (en ook het LEDje van de desbetreffende kabel naar de computer / laptop)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:53:
[...]

Meerdere malen gedaan. Het gaat fout zodra hij verbinding maakt. Er is even verbinding, maar na minder dan een minuut valt het uit (en ook het LEDje van de desbetreffende kabel naar de computer / laptop)
Daarom zodra er dus verkeer op de switch naar het internet wil gaat het mis.

Je verbinding of alleen met de LAN is gewoon naar de ...
Of de verbinding tussen de LAN en het Internet.

Koop volgende keer Linksys:) voor mij echt een goed thuis routertje:)
Pagina: 1