[PDA + HTML]Anchor verstoort formulier...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:56

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Ik ben bezig met het optimaliseren van CSS voor het bekijken van een website met een PDA/Smartphone/Iphone. Ik laad voor mobiele browsers een andere CSS in en zorg er voor dat bovenin mijn pagina een anchor menu verschijnt naar de verschillende onderdelen binnen mijn pagina.

Nu heb ik een zoekveld in mijn pagina. Dit is een simpel formulier: 1 textbox plus een submit button.

Wanneer ik de pagina nu via een PDA bezoek (HP 6919 - Windows Mobile 5) werkt het formulier goed. Wanneer ik echter op een anchor klik, dan werkt het formulier niet meer. In de input field kun je niets meer tikken en de button werkt ook niet meer.

Ik heb dit even gesimuleerd in een lost HTML bestand, zie:

http://www.bittersweetlife.nl/test.html

Wanneer je dit via een browser op je PC doet, werkt het normaal. Wanneer ik dit via de PDA doe, dan werkt het niet.

- Scroll naar beneden: formulier werkt.
- Klik op anchor link: formulier werkt niet meer

Ik kan niets over deze bug vinden op het internet, behalve dan dat IE Mobile niet goed werkt (zie bv https://forums.microsoft....?PostID=3474124&SiteID=65).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Is er een work-around voor of is dit gewoon een bug?
Kan iemand dit voor mij testen met Windows Mobile 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Als je het form nu eens in een <fieldset> zet en je geeft de <fieldset> een id dus
<fieldset id="zoekformulier">

Als je dan van de <a> maakt <a href="#zoekformulier">Zoekform</a> dan zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Ik zal dat zo even testen, maar dan nog heb ik een probleem met anchors die niet naar het zoekformulier gaan.

Ik heb het volgende bv:
code:
1
Direct naar: <a href="#menu">Menu</a> | <a href="#zoekform">Zoekformulier</a>

Ook als ik op Menu klik, dan werkt het formulier niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit even op mijn phone te kijken maar kom er niet helemaal uit hoe je kan zien of het formulier nou wel of niet werkt? Wat werkt er dan niet volgens jou? Weet ook niet wat dat formulier nu doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:25:
Ik zit even op mijn phone te kijken maar kom er niet helemaal uit hoe je kan zien of het formulier nou wel of niet werkt? Wat werkt er dan niet volgens jou? Weet ook niet wat dat formulier nu doet?
Zodra ik op de anchor heb gedrukt kan ik:

1. geen tekst meer invullen in het tekst input veld
2. de button niet meer gebruiken (klikken op). De tekst is ook verdwenen van de button (dus je ziet geen zoeken meer).

Ik denk eigenlijk dat het gewoon een bug is van IE mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik dan ook want in Opera Mobiele browser werkt het allemaal wel gewoon. Misschien dat IE er over valt dat je binnen je <a> niets hebt staan, probeer het eens met <a> </a> bijvoorbeeld
Pagina: 1