Goedemorgen,
Voor een eenvoudig samenvoeg scriptje heb ik de volgende code bedacht:
De code moet uit een aangeven aantal bestanden (met als bestandsnaam de klantnaam en een cijfer), wat waarden halen en die optellen.Ik ben redelijk nieuw tot schrijven in Excel, maar ik zit volgens mij al redelijk close tot wat ik wil.
Probleem is dat hij nu stopt op de dikgedrukte regel. De =SOM vindt hij volgens mij niet leuk in een string. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Alvast bedankt!
Groeten,
Stijn
Voor een eenvoudig samenvoeg scriptje heb ik de volgende code bedacht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Sub Totaal() Dim naam As String Dim aantal As Integer Dim sommen As String naam = Cells(1, 3) aantal = Cells(2, 3) For veld = 7 To 67 [b] Cells(veld, 2) = "=SOM("[/b] For i = 1 To aantal Cells(veld, 2) = Cells(veld, 2) & "'[" & naam & "_" & i & ".xls]Blad1'!$B$" & veld & ";" Next i Cells(veld, 2) = Cells(veld, 2) & ")" Next veld End Sub |
De code moet uit een aangeven aantal bestanden (met als bestandsnaam de klantnaam en een cijfer), wat waarden halen en die optellen.Ik ben redelijk nieuw tot schrijven in Excel, maar ik zit volgens mij al redelijk close tot wat ik wil.
Probleem is dat hij nu stopt op de dikgedrukte regel. De =SOM vindt hij volgens mij niet leuk in een string. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Alvast bedankt!
Groeten,
Stijn