[calender/agenda]eigen .ics file genereren vanuit php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27151

Topicstarter
Wij gebruiken hier een CRM pakket voor Agenda/Contacts/Project beheer etc.
Dit pakket draait op een MySQL database.

Wij zouden graag willen dat we de agenda op onze PDA/Iphone3G zouden kunnen gebruiken.

Is het mogelijk dat we in php een.ics (iCAL) file genereren en deze gaan gebruiken op onze iPhone 3G?

Dan hebben we de mogelijkheid om de agenda te bekijken. Echter op die manier kan ik geen
nieuwe afpsraken via de iPHone invoeren? Zie ik dit goed?

Of zijn hier makkelijkere manieren voor? Het syncen van MySQL naar .ICS is niet moeilijk maar van .ICS naar MySQL wordt wel lastiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ICS naar MySQL is wel mogelijk, mits je wel precies weet hoe dat CRM pakket werkt. (gok dat het niet even 1 dbase aanpassen is en weer draaien).

Maar heeft dat CRM pakket zelf al import/export mogelijkheden?

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 19-08-2008 10:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 15:22
Op zich is ICS niet echt een complex formaat (RFC 2445), dus een ics genereren is peanuts en een parser zou ook nog redelijk goed te schrijven zijn.
In het formaat staat ook een ID dus 'tracken' is redelijk goed te doen.

Daarnaast meen ik dat als je een ics volgens het webcal:// protocol opent (i.p.v. http://) je ook echt kunt 'abonneren' op een feed (in MS Outlook tenminste).

Zie ook Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het genereren van een ICS is inderdaad niet echt moeilijk.
Met een Cronjob bijv. zou ik het wel kunnen laten syncen.

Het probleem zit meer in het syncen van ICS naar MySQL. Zijn hier mogelijkheden voor?

Via de iPhone is het overigens wel mogelijk om je te 'abboneren' op een ICS file?
En moet dit dan gebeuren via het webcal protocol? of kan dat ook via HTTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
Zoek je een kant en klare applicatie om ICS naar MySQL te converteren? ("Syncen naar" kan volgens mij niet, alleen maar "Syncen tussen") Denk niet dat er zoiets bestaat, aangezien het nogal afhangt van je datamodel/database.
Er zijn wel ICS-parsers in PHP, die je een ics-file voert en je vervolgens OO kunt benaderen.

Webcal-protocol is in feite gewoon http, alleen verander je de protocol-prefix. (dus http://www.example.com/file.ics maak je dan gewoon webcal://www.example.com/file.ics )
Het zou me niet verwonderen dat je ook de iCal-events af kunt vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is een implementatie van CalDAV niet gewoon wat je zoekt?

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een standaard applicatie die de synchronisatie tussen MySQL en de ICS regelt bestaat inderdaad niet.

Wat ik wil is het volgende:

Via ons CRMpakket gebruiken wij de agenda functie. Deze gegevens worden allemaal opgeslagen in een MySQL database.
Ik wil dat de gebruikers van iCAL(zowel op iPhones als op Macbooks) ook gebruik kunnen maken van deze agenda.

Ik dacht dat te gaan doen via ICS. Vanuit PHP kan ik wel een ICS file genereren en met iCAL kan men deze Agenda dan importeren/abboneren.

Maar de gebruikers van iCAL moeten ook een afspraak toe kunnen voegen, en deze afspraak moet ook weer in het CRMpakket verschijnen. (in MySQL dus..)

overigens is in het CRMpakket niet mogelijk om gebruik te maken van ICS files..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27151 op 19-08-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flard
Dan zou ik inderdaad eens naar CalDAV kijken, een blik op de Wikipediapagina leert dat Apple het ook gebruikt voor hun iCalendar server, dus dat lijkt me de juiste oplossing.
On August 7, 2006, Apple Computer announced that Mac OS X 10.5 "Leopard" would include iCal 3.0, an application that supports the CalDAV access and scheduling standards.[1] Mac OS X Server 10.5 "Leopard Server" includes iCal Server, which implements the CalDAV access and scheduling protocols.[2]. The iCal Server has been released under an open source license as the Darwin Calendar Server.[3]
Misschien kun je zelfs iets met die Darwin Calendar Server? Misschien kun je er wel plugins voor maken of heeft hij een andere API?
Pagina: 1