Receiver vs Luidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-04 10:06
Ik heb na veel beluisteren gister de focal chorus 714 v luidsprekers gekocht.

Hier wil ik nog een onkyo tx-sr606 receiver bij, maar dit zal toch nog even duren.

Op dit moment heb ik een all-in-one surroundsetje. Het uitgangsvermogen hiervan is 60w. De focals hebben een vermogen van 120w.
Kan ik de luidsprekers gewoon even op die set aansluiten totdat mijn onkyo ( vermogen 130w ) er is?
Gebruik je dan gewoon niet het volledige vermogen van de luidsprekers, of kan het ook echt schade toebrengen aan de luidprekers?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zolang je uit de buurt van de maxima van je versterker blijft kan zoiets doorgaans weinig kwaad. Let wel op de impendantie van je speakers (meestal 8 of 6 Ohm) en of je surroundsetje dat aan kan (8 Ohm meestal wel 4 Ohm minder vaak).

Het grootste probleem dat met (te) zwakke versterkers op kan treden is dat ze de speakers slopen als ze te zwaar belast worden en daardoor rare signalen naar je speakers sturen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maar kort samengevat; als je niet op militair hoge volumes je materiaal aanzet, kan dit totaal geen kwaad en kan jaaaaaren prima werken.

Alles kan stuk.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Het blijft toch eng om dergelijke speakers op een all-in-one setje aan te sluiten. Die versterkertjes zijn bijna nooit beveiligd, clippen al op normaal volume en zijn vaak ook nog gefilterd voor de bijbehorende sats.

Welk setje heb je?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit soort vragen zijn echt al heel erg vaak gesteld, en het staat zelfs gewoon in de FAQ: AUD FAQ; Veelgestelde vragen

Dus in het vervolg eerst even zelf op zoek naar een antwoord :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.