Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[VB2005] Probleem met NumericUpDown

Pagina: 1
Acties:

• Scheffer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-12-2021
Hey allemaal,

Ik heb een probleem met NumericUpDown (NUD).

Ik moet een programma maken met een NUD met waardes tussen de 0 en 999. Als er 0 staat dan mag de knop 'OK' niet enabled zijn en dit is me ook gelukt met de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    Private Sub nudArticles_ValueChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles nudArticles.ValueChanged
        'Als de waarde van nudArticles 0 is dan wordt de knop btnAddOrderList op nonactief gezet.
        If nudArticles.Value = 0 Then
            btnAddOrderlist.Enabled = False
            'Anders wordt de knop btnAddOrderList op actief gezet
        ElseIf nudArticles.Value > 0 Then
            btnAddOrderlist.Enabled = True
        End If
    End Sub

Maar als ik nu met het toetsenbord nummers intik dan kan invullen wat ik wil maar de knop word niet actief. Oftewel met de pijltjes Up en Down dan werkt de code netjes, gebruik ik numpad dan werkt deze niet, ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals de methode KeyPress, maar ik kom er niet uit :mad:

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt.

Groet

Waar de grenzen liggen van de mogelijkheden? Op het punt waar je fantasie ophoudt!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
En als je op "Enter" drukt wanneer je het getal hebt veranderd dmv je toetsenbord in je NumericUpDown? Of op "Tab"?

Of hang onder het KeyUp event van je NumericUpDown eens het volgende stukje code:

C#:
1
nudArticles.Validate();

[ Voor 36% gewijzigd door Face_-_LeSS op 19-08-2008 11:08 ]

• Scheffer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-12-2021
Face_-_LeSS schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:02:
En als je op "Enter" drukt wanneer je het getal hebt veranderd dmv je toetsenbord in je NumericUpDown? Of op "Tab"?

Of hang onder het KeyUp event van je NumericUpDown eens het volgende stukje code:

C#:
1
nudArticles.Validate();
Bij enter en tab dan deed de code het goed.

Ik heb net een oplossing gekregen van iemand, ik moet het KeyUp event gebruiken.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!!!!

Waar de grenzen liggen van de mogelijkheden? Op het punt waar je fantasie ophoudt!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 11:44
Misschien een goede tip voor in het vervolg. Klik bij de properties window eens op de knop 'Events' . Dan staan ook alle events als categorieen ondergebracht. Dan staan er vaak wat meer events naast het event dat jij hebt gebruikt in de zelfde categorie. Kijk dan even waar die voor dienen. Het zal best vaker voorkomen dat voor een bepaald doel, je meerdere events nodig hebt om alle mogelijke sitatie's af te vangen. Of soms is er een overlappend event.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• _wm_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 21:51
ik weet zo niet zeker (geen ervaring met C), maar is dit niet ook verkeerd:

If nudArticles.Value = 0 Then

moet dat niet

If nudArticles.Value == 0 Then

zijn? In het eerste geval check je namelijk of die waarde op 0 gezet kán worden. Dat kan (lijkt me) altijd, dus dat geeft altijd true terug! De tweede versie checkt of de waarde ook daadwerkelijk op 0 staat...

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
De TS schrijft in VB.Net, en vb kent geen == is denk ik een c# /c/java ding.

Dingen!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Het kán overigens wel eleganter (vind ik; het is in elk geval korter):
Visual Basic:
1
2
3
4
Private Sub nudArticles_ValueChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles nudArticles.ValueChanged
    'Als de waarde van nudArticles 0 is dan wordt de knop btnAddOrderList op nonactief gezet.
    btnAddOrderlist.Enabled = (nudArticles.Value > 0)
End Sub

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1