Video zonder beeld, maar met geluid bij HD3870

Pagina: 1
Acties:

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 10:41
Hallo mensen,

Ik kon er geen topic over vinden, dus drop ik mijn vraag hier maar even:

Onlangs heb ik als tijdelijke vervanging een HD3870 gehaald, om de tijd tot m'n nieuwe kaart even te overbruggen. Na de kaart te hebben geïnstalleerd, draait alles als een zonnetje. Wanneer ik echter filmpjes wil kijken (hetzij online, hetzij lokaal) in welk formaat dan ook (.mpg, .avi, etc.) krijg ik wél geluid, maar geen beeld.

Nu kan ik dit wel oplossen door de hardware-accelleratie uit te zetten (of in ieder geval een paar standen terug te zetten), máár dan zit ik weer met een 'probleem' bij het gamen: die draaien dan namelijk niet meer (onder andere getest met CoD4, Bioshock en Assassin's Creed) en geven een foutmelding bij het opstarten.

Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je elke keer moet schakelen in de hardware-accelleratie wanneer je de ene keer een filmpje wil zien en de andere wil gamen. Ik hoorde in de wandelgangen dat het eventueel te maken kan hebben met de Avivo-drivers.... maar wát?! Is er iemand die een oplossing weet? M'n volgende kaart wordt namelijk ook weer een ATI (HD 4870 X2, nog even sparen.. ;)) en daar zal het probleem vast ook bij optreden.. :S

It's Frizzz

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je zou geen codecs apart hoeven te installeren voor de meeste mpg en avi bestanden, maar download toch voor de zekerheid eens zo'n pakket (k-lite bijv.).

• Frituurman
Bedankt, maar dat is het niet.. 'k heb een x-aantal codec-packs geïnstalleerd. Zónder hardware-versnelling speelt het systeem álles af, maar met hardware-versnelling aan is het gedaan met de pret. Dat is m'n probleem.. :S

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het zou inderdaad een driver probleem moeten zijn. Wat had je voor de 3870 erin? Wat als je de drivers GOED verwijderd en een herinstall van de drivers doet?

• Frituurman
Ik had er een *schaam* X1300 in... :) Maar die heb ik verwijderd, eerst met de standaard removal tool van windows en daarna de laatste restjes weggeschraapt met drivercleaner (gedownload bij guru3d).. daarna de nieuwe kaart geïnstalleerd en drivers gedownload, rechtstreeks van de ati-website. :S

• Frituurman
Ehmmm... is er echt niemand die iets weet? 't Blijft behelpen zo.. :S

• Frituurman
Een laatste *desperate* poging. Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en zo ja, what to do?!? :'(

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik dacht even: effe dit topic lezen, want misschien wil ie beeld op een TV of tweede monitor fullscreen weergeven, wat bij ATI kaarten iets gemakkelijker is dan bij Nvidia.

Maar je krijgt op hetzelfde scherm dus al geen video.

Controleer toch eens voor de zekerheid de instellingen voor het afspelen van video, daar heeft ATI toch nog steeds een apart tabblad voor?

ATI werkt voor zover ik weet nog steeds met de Overlay functie, die bij Nvidia helaas niet meer werkt.
Overlay is ideaal wanneer je op een tweede scherm de video altijd full-screen wilt weergeven.
Zeer gemakkelijk als je een TV of Lcd-TV hebt als tweede scherm.

Jouw probleem klinkt alsof de video (overlay) misschien op een ander scherm wordt weergeven.

Post eens een screenshot van je video-overlay instellingen. Ik ben benieuwd.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Pagina: 1