welke knappe kop kan me met mijn probleem helpen?

Pagina: 1
Acties:

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 07:31
Situatie neem een oude moederboard, (Biostar M5ATD) 66 tot 83MHz bussnelheid met socket 7, en plug daar een AMD K6-2+ 500MHz op.
* core en I/O spanningen kloppen,
* hardware werkt op zowel de 66 als de 83MHz.
* multiplier 2 wordt door de K6-2+ als factor 6 gezien zodat ik 400 of 500MHz kan draaien. :Z

Probleem: :'( mijn pc start met de K6-2+ niet op (stopt naar de hardwareoverzicht van de bios) zolang ik in de bios de interne cache aan laat staan. Ik merk nu pas hoe belangrijk de cache is aangezien mijn 500MHz processor trager !!! :( is dan mijn pentium 150MHz :? als de interne cache uit staat.

Wie kan mij vertellen waarom dit gebeurt? Er staat me wel iets van bij dat de cache clock tussen 95 en 100MHz werkt bij de K6-2+ (66 tot 100 bij de oude K6-2).

Dirk

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 16:55
Zou misschien/waarschijnlijk (eigenlijk wel zeker) aan je gebruikte geheugen kunnen liggen.... Niet dan wel toch :) :)

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• Bjurrun
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 15:56
lijkt mij dat je interne cache geheugen die snelheid niet aankan

Verwijderd

welke chipset heeft die biostar?

Verwijderd

misschien een bios updatje probeer meer info over dat bord te krijgen je weet maar nooit !
gr
jakob
(8>

Verwijderd

klopt ja update je bios maar ff had er vroeger ook last mee

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 07:31
Nou ter informatie:
* Mijn geheugen is vernieuwd nml PC100, dus die moet er geen probleem mee hebben (met PC66 blijft het trouwens hetzelfde),
* mijn bios heeft de laatste update al,
* en de chipset is ALI.

Maar ik denk dat het inderdaad een te lage clocksnelheid is voor de interne cache (laatste wat ik kan verzinnen, we zullen het nooit weten ;(). Maar goed ik koop al een nieuwe moederboard want mijn oude neemt ook maar per PC100 DIMM de helft van het geheugen in gebruikt :(. Alvast bedankt voor de reacties. B-)
Pagina: 1