• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ik heb een vreemd probleem. Heb voor mijn Samsung VP-HMX10 twee reservebatterijen gekocht die compatible zijn met de originele IA-BP85ST stuks van Samsung. Ze zijn niet-OEM en dus ook een pak goedkoper.
Tot mijn grote verbazing detecteert mijn toestel dat het geen originele batterijen zijn : 'check authenticity of the battery' komt er op de display waarna het toestel zichzelf uitschakelt. Wanneer ik echter online batterijen zoek voor mijn toestel, vind ik bijna uitsluitend 3rd party batterijen. Kan me toch echt niet inbeelden dat die dingen dus niet zouden werken.
Wie weet raad ??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je dat niet in de bios uitgooien ofzo ?

Iperf

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 20:51
fish schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:35:
kun je dat niet in de bios uitgooien ofzo ?
Mja, misschien, maar hoe geraak je in godsnaam in de bios van een camcorder ?!? Er is geen F2 toets om in te drukken tijdens het opstarten ;).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lol waarom had ik een laptop in gedachten 8)7

Iperf

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01-2025
Hoi Twixie,

Beetje late reactie, maar ik vroeg me af of je een oplossing voor dit probleem hebt gevonden! Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem en weet me geen raad.. Heb daarnaast ook een third-party oplader gekocht. Ook die werkt niet met de betreffende batterijen...

Verwijderd

Ik denk dat Samsung op dezelfde wijze werkt als merken als Sony. Zij voorzien de camera en de accu van een chip die met elkaar communiceert. Indien de communicatie niet juist verloopt dan accepteert de camera de accu niet. Dit is niet legaal, maar wel een effectieve manier om ervoor te zorgen dat de concurrent niet met namaak accu's komt! Er is helaas geen mogelijkheid om de accu contact te laten maken met de camera, dus je zult hier je verlies moeten nemen.

De reserve accu's voor Samsung zijn volgens mij niet verkrijgbaar als winkelverpakking, maar alleen als onderdeel (plastic zakje, geen EAN). Deze zijn bij iedere winkel te bestellen die Samsung in het assortiment heeft. De prijs weet ik niet.
Pagina: 1