Toon posts:

Moeite met FEAR

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste, Tweakers!

Mijn pc heeft moeite met het draaien van FEAR! Terwijl ik ruimweg rond de 110FPS haal, toch draait het spel niet soepel, als ik net in de game ben loop ik 3 sec met een lage FPS en die schiet dan omhoog, echter blijft deze ook hoog, maar toch draait de game niet soepel, allernieuwste drivers en updates zijn aanwezig.

Systeem:
AMD Athlon X2 5200+
2GB RAM 800Mhz DDR2, Dual Channel
E-vga 8600GT, PCI-e
Cooler Master 500W Extreme power
Foxconn A690VM2MA-RS2H

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:46

MsG

Forumzwerver

Defineer niet soepel eens nader, aangezien hij qua framerate wél soepel loopt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij, dat met mij systeem het spel makelijk vloeiend moet draaien!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat draait er dan niet soepel? Je hebt wel continu een normale FPS?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Wat MsG bedoelt, is wat er dan volgens jou niet vloeiend loopt. Hapert het beeld bijvoorbeeld als je 360graden in de rondte kijkt?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
De FPS blijft niet continu het zelfde, maar gaat niet onder de 60. Maar toch loopt ie soms even schokkerig, en happerd die soms even. Terwijl het met dit systeem toch niet zo mogen:P
Ook met in de ronte kijken, en onder het lopen. Zou er niet ergens een bottleneck kunnen zitten?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 23:38 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:46

MsG

Forumzwerver

Kakt de framerate in op de momenten dat jij het niet soepel vind? Want volgens mij kan iets niet niet-soepel lopen als de framerate wél gewoon 50+ oid is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 12:29
Daar heb je gelijk je probleem: je bent gewend om spellen te spelen met 20 fps maar nu je zoveel frames ziet weet je niet meer wat je er mee moet en lijkt het iets slechts...
Maar zo hoort het: Veel fps, geen problemen!

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
En waneer went dit dan af?:P

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Is de hardeschijf ook bezig als je in het spel zit? Ik kan me nog zoiets herinneren dat ik daar last van had met de demo van die nieuwste uitbreiding op mijn huidig systeem. Je zou zeggen dat ie dan aan het swappen is, maar ik had toen nog meer dan voldoende geheugen vrij (heb 2 GB). Wat de oorzaak van het probleem was weet ik niet...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat bedoel je met haperen wat zie je dan

v-sync al een aangezet ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bijvoorbeeld, in sommige stukjes loopt het spel effe wat minder, en ook freezed ie soms echt heel kort, alsof ie nog iets moet inladen.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 18:06
Misschien te weinig geheugen beschikbaar? Probeer de texture kwaliteit eens wat lager te zetten, als dat helpt ligt het denk ik aan je geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net met Fraps gezien dat de fps van 60 naar 45 valt en dan weer omhoog en dan weer naar 32 en dan weer naar 60, met of zonder v-sync.

Er zitten twee verschillende geheugen bankjes in!
En lopen allenbei, op andere timings!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 13:59 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat is onmogelijk. Wellicht kunnen ze allebei verschillende timings aan, maar in dat geval zou je de timings van de traagste module in moeten stellen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-05 18:20
Hmm.. Ik dacht toch echt dat je voor Dual Channel identieke geheugenreepjes moest hebben ?
Ik kan natuurlijk helemaal verkeerd zijn, maar indien dit toch het geval is heb je géén Dual Channel !

Edit :
@Wiki : Hoeft niet identiek te zijn, maar anders is er kans dat het mobo dualchannel tussen verschillende latjes niet ondersteund... FOUTJE :)

[ Voor 28% gewijzigd door Kosty op 19-08-2008 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft anders, heel duidelijk aan:P Dat het Dual Channel is:P Maar binnenkort upgrade ik me pc toch, met een 4 GB setje, en een 8800GTX.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zitten twee verschillende geheugen bankjes in!
En lopen allenbei, op andere timings!
Volgens mij heb jij een of andere tool gedraaid die de SPD uitleest en denk je dat dat dan aangeeft waar je geheugen *nu* op draait :o

Als je niet door hebt dat alle geheugen in je systeem op dezelfde settings draait (moet draaien), is het duidelijk dat je je nog niet in de materie verdiept hebt. Verder zijn problemen met een enkele spel geen hardware issue, maar een issue met dat spel. Je hebt voorzover te lezen niet de moeite gedaan om met een ander vergelijkbaar zwaar spel te testen.

Mogelijk heb je wel een hardwareprobleem, maar heb je niet genoeg gedaan om dat duidelijk te krijgen. Of je hebt een OS/driverprobleem, maar heb je niet genoeg gedaan om dat duidelijk te maken. Of het is enkel iets met dit spel en hoe het bij jou geinstalleerd is, maar ook daar heb je niet genoeg voor gedaan.

Het topic moven heeft geen zin, het gaat dicht met het dringende advies zelf te doen wat je kunt voor je een topic op GoT opent. Voordeel is dan ook gelijk dat je het op de juiste plek (hier, WOS of SPV) kunt openen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.