Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Website Maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyas, ik ben van plan een nieuwe website voor mezelf op te zetten. Voorheen maakte ik deze met simpele html maar met de ideeen voor mijn nieuwe site word het tijd om wat geavanceerder te gaan. Na veel gegoogle naar php en mysql ben ik eigenlijk verdwaalt in het bos. Mijn eisen zijn redelijk simpel, het moet een soort portal worden met een blog tevens zal er een gallery komen waarschijnlijk eentje van coppermine. Mijn vraag is dus wat kan een beginnend gebruiker het beste gebruiken om een dergelijke website op te zetten.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:48
ik zou eens kijken naar een CMS, zoals Joomla!, phpnuke of drupal, deze zijn makelijk te installeren, en kun je uitbreiden met talloze plugins :)

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 20:08
Als je binnen een week je website online wilt hebben zal ik gaan kijken naar een bestaand CMS.
Zo heb je Joomla, drupal, mambo, wordpress (wordpress.org).

Ook kan je kiezen voor gratis weblogs: wordpress(wordpress.com), weblog, blogger etc. Daar kom je ook al een eind mee

Als je tenslotte echt alles zelf wil gaan doen zal ik voor PHP + MySQL gaan. Zoek eens op "beginner tutorial PHP", en ga die tutorials volgen. Je leert dan meestal een gastenboekje maken. Als je dat kunt, dan kan je in principe al een simpel blog maken (blog = uitgebreid gastenboek).
Ondertussen kan je dan gaan leren hoe je afbeeldingen upload e.d. Dit gaat je echter wel veel tijd kosten.

Al met al is het denk ik goed voor je om met een gratis CMS te gaan werken. Joomla is nogal uitgebreid, dus wellicht is drupal/wordpress beter geschikt. Daar kan ook veel mee en is net een tikkeltje simpeler.

Succes!

ps. volgens mij zijn dit soort topics ook al wel vaker langsgekomen

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Joomla, is prima keuzen voor beginner misschien wel de beste, heeft goede ondersteuning, veel extentions voor van alles en nog wat. Grote Nederlandse community, met actief forum, en veel kennis over joomla, en veel gratis templates.

Site is binnen paar minuten online en bruikbaar, je kan een van de vele templates gebruiken of zelf een maken of een bestaande een verbouwen.

Ik gebruik het nu al tijd en het bevalt erg goed, lekker makkelijk. :)

-Andere hobby- -

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

Hallo DarkZamach, welkom op GoT :)

Het is hier de bedoeling dat je zelf ook moeite doet alvorens je een topic opent. Wat heb je al geprobeerd en wat beviel er niet? Welke mogelijkheden zoek je, kun je zelf scripten, enz.