[V&A] Backuptools niet verkopen, wel vragen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 15:04

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Omdat ik op zoek ben naar een Game Boy Advance met zo'n dingetje om backupgames te spelen, wilde ik een advertentie zetten in V&A. Omdat ik twijfel of ik dat wel mag plaatsen op t.net, ben ik gaan zoeken in de FAQ. Ik heb de volgende entry gevonden:
11. Het is niet toegestaan om apparaten aan te bieden die uitsluitend zijn ontworpen om auteursrechtelijke bescherming te omzeilen danwel waarmee kopieën of geïmporteerde versies van computerspellen kunnen worden afgespeeld. Hiertoe worden in ieder geval gerekend gewijzigde/gemodde consoles, gewijzigde patches of hardware gewijzigd om back-up kopieën te kunnen spelen.
Hier wordt specifiek gezegd dat zulke apparatuur niet aangeboden mogen worden, dat betekent dus dat ik er wel naar mag vragen, ofwel een 'gevraagd' advertentie plaatsen (Marktplaats en Speurders hebben een vergelijkbaar verbod)? Ik vraag het maar even voordat ik een tempban aan m'n broek heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Maar diegene die reageert op jouw V&A bied het dan weer aan en dus tegen de regels. Gewoonlijk bij modchips en gemodde consoles staat er ook i.p.v. aanbieden het woord verhandelen in de emails. Iemand van de pricewatchcrew moet er even uitsluitsel over geven, maar ik vrees het ergste :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de algemene voorwaarden staat dan weer:
11. Het aanbieden van, of vragen om illegale, gestolen en/of door copyright beschermde software en/of hardware op Tweakers.net is aanleiding tot onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net BV-diensten en -faciliteiten. Tweakers.net BV kan aangifte doen.
Daarin stappen wij op geen enkele manier in grijze gebieden. Sommige zaken zijn wellicht voor de wet niet verboden danwel aanvechtbaar, op Tweakers.net kunnen de regels simpelweg stricter zijn.

Een advertentie om te vragen om zaken die niet aangeboden mogen worden is dus eigenlijk simpelweg iemand vragen iets aan te bieden wat niet wordt toegestaan; een degelijke advertentie zal dan ook verwijderd worden. :)

Ik ben met je eens dat de tekst in de FAQ wellicht wat opleuking kan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Ah, dat dacht ik al. Bedankt voor de verduidelijking. Overigens, zoals je al opmerkt is het punt van de AV op meerdere manieren te lezen, zoals ik het lees is een advertentie op t.net zoals ik in mijn TS omschreef niet verboden omdat 1) ik het niet aanbied maar erom vraag (punt 11 in de FAQ van V&A) en 2) het apparaat in kwestie schendt op zichzelf geen copyrights en is niet illegaal (punt 11 in de AV).

Je zegt tevens dat een dergelijke advertentie wordt verwijderd, omdat ik vraag naar aanbod. Hier ben ik het dus niet mee eens mocht dit gebeuren (lees de alinea hierboven). Het vragen is niet verboden, maar het aanbieden wel, dus dan zullen degenen die een reactie plaatsen op mijn hypothetische advertentie moeten worden 'gestraft'. Ik blijf buiten schot, omdat ik er slechts naar vraag, wat dus prima kan volgens de huidige FAQ en AV.

Wat Kixtart zegt kan ook eenvoudig worden omzeild, simpelweg een mailtje naar mijn adres die niet via de t.net servers, maar dus direct naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/58622/FFFFFF/000000 wordt verstuurd (staat gewoon openbaar in mijn profiel).

Ik denk dat een simpele aanpassing op de V&A FAQ voldoende is:
11. Het is niet toegestaan om advertenties te plaatsen met vraag naar of aanbod van (een) appara(a)t(en) aan te bieden die uitsluitend zijn ontworpen om auteursrechtelijke bescherming te omzeilen danwel waarmee kopieën of geïmporteerde versies van computerspellen kunnen worden afgespeeld. Hiertoe worden in ieder geval gerekend gewijzigde/gemodde consoles, gewijzigde patches of hardware gewijzigd om back-up kopieën te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Of wanneer het korter moet ;)
11. Het is niet toegestaan om apparaten te verhandelen die uitsluitend zijn ontworpen om...

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach... We hebben altijd nog kapstokartikelen zodat wij het laatste woord hebben over welke V&A advertenties blijven staan, en voor de wat hardnekkigeren een kapstok waarin we zonder opgaaf van redenen eenieder de toegang kunnen ontzeggen :+

Even voor de duidelijkheid, die artikelen zijn er, maar voordat mensen hier beginnen over dat het ongehoord is: dat luchtige erover was een grapje ;) Volgens mij is dat artikel slechts één keer ooit toegepast omdat iemand serieus niet wilde begrijpen hoe het werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Zeg maar een Artikel 5 van de Wegen Verkeerswet, maar dan Tweakers-style? Ik wil ook niet het systeem misbruiken ofzo :p ik wilde slechts aanwijzen op welke punten je mogelijk problemen kan krijgen, nu of in de toekomst. Ook wat duidelijkheid voor mijzelf, voordat ik een ban te pakken heb :p
Pagina: 1