Toon posts:

wd raptor harddisk voor games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje rondgezocht maar geen vast antwoordt gevonden, dit lijkt me goede plek om rond te vragen.

Ik heb een redelijke high-end gaming pc;
Q6600 processor
Nvidea 8800gtx videokaart
4gig corsair geheugen
En een maximus formula SE moederbord.

Nu heb ik op dit moment 1x een 500gig samsung spinpoint alleen is deze vrijwel vol!
Ik wil mijn systeem eigenlijk laten lopen op zo'n nieuwe 150gig velocityraptor van westerndigital en vooral data op 2x 1tb samsung's in RAID1 configuratie neerzeten.
Maar naast al die data, voornamelijk hdfilms en mp3/flac heb ik een groot aantal games zoals crysis en cod4 en oblivion.

Nu is mijn vraag wat sneller is kwa laadtijden en de algehele snelheid van de games als ik;
de games op de raptor harddisk zet
of de games gewoon op een normale harddisk zet.

Ik heb verschillende dingen gelezen over dat als de game met/zonder dvd afspeelt het verschil maakt?

Klein probleem is dat die 150gig snel vol en erg duur is. Mischien zijn er andere oplossingen, heb iets over raid0 configuratie gehoord en daar de OS op.

Alvast bedankt,
Tom

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

games en OS op de Velociraptor zal sneller zijn als op de raid 1 config van 2x1TB disks.
games spelen met een no-cd crack zal zeker sneller zijn ipv steeds van cd laden etc.

Verder is het misschien slim om de raid faq door te nemen als je meer over raid 0 wilt weten.

[specs]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn ervaring is dat Raptors zonde van het geld zijn. De snelheidswinst met bv een Samsung F1 is niet eens zo heel groot meer en de winst in laadtijd is niet spectaculair.

Hoe snel laad je game nu? Ik ben in COD4 vrijwel altijd de eerste in een map en ik draai gewoon een raid0 array met 2 redelijk oude schijven. Het enige wat sneller word is de laadtijd hoewel dat ook erg afhankelijk is van het vrije geheugen onder bv Vista. De algehele prestatie van een game zal niet beter worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 18-08-2008 22:12 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:11:
Mijn ervaring is dat Raptors zonde van het geld zijn. De snelheidswinst met bv een Samsung F1 is niet eens zo heel groot meer en de winst in laadtijd is niet spectaculair.

Hoe snel laad je game nu? Ik ben in COD4 vrijwel altijd de eerste in een map en ik draai gewoon een raid0 array met 2 redelijk oude schijven. Het enige wat sneller word is de laadtijd hoewel dat ook erg afhankelijk is van het vrije geheugen onder bv Vista. De algehele prestatie van een game zal niet beter worden.
Ik ben inderdaad vaak bij games als eerste in de map, maar bijv crysis en ut3 singleplayer laadtijden vind ik aan lange kant(maar mischien wil ik gewoon teveel).

Nu fraps ik ook redelijk veel in onderandere WoW en unreal tournament, ik denk dat ik mischien maar een 300gig raptor ga halen dan heb ik de ruimte voor die uncompressed data en voor een flink aantal games.

Bedankt voor jullie reacties.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Borr de Wolef, je houdt er rekening mee dat het hier om de nieuwste generattie raptor gaat? Deze hardeschijf haalt als single hardeschijf snelheden (contineu data doorvoer) van 100MB/sec en hoger.

Op het gebied van acces time verslaat deze raptor elke S-ATA hardeschijf, dit laatste is overigens voornamelijk geschikt als boot/OS disk. Het verwerken van kleine bestanden heeft veelal baat bij een lage acces time. Grote bestanden, b.v. het laden van grote maps in games heeft meer baat bij een hoge constante doorvoer. Ik weet niet precies wat een single Samsung F1 hardeschijf doet, de nieuwe raptor weet deze twee eigenschappen in iedergavel behoorlijk goed te combineren.

Of de meerprijs dit nu echt rechtvaardigd moet een ieder voor zich weten. De laad tijden in Games lijkt mij nu niet met minuten korter te worden. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Met _Dune_ :)

De velocity maakt gehakt van de oudere generatie raptors. Ik heb er nu 2 in Raid-0 draaien (2x36GB) en 2 games geinstalleerd, maar de snelheidswinst is nog geen 2 tot 4 seconden bij een mapchange, te bedenken dat je daarvoor ruim 100+ euro hebt neergelegd. Een velocity zal er zeker baat bij hebben :)
Pagina: 1