Toon posts:

ruis in versterker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
sinds mn verhuizing (geloof ik)heb ik het volgende probleem
ik heb een yamaha 5.1 versterker. hier heb ik mn ps3 middels een optische kabel aangesloten.
als ik nu een mp3 of cdtje speel, zit er een soort ruis in mn speakers, net of de speakers opgeblazen zijn. dit laatste is zeker niet het geval. iemand een idee waar dit aan kan liggen.
helaas heb ik geen andere versterker o.i.d om uit te zoeken waar dit aan ligt. kan het aan de optische kable liggen? kan je een versterker opblazen? kan het door een verhuizing komen?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 11:46

silitek

Tubes Only

Als je audio verhuisd altijd in een doos met anti-ruis folie doen... :+
Sarcasme natuurlijk!!..maar probeer eens een andere interlink

Tubes....It's what make music music!

• jitter
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2022
Als het de versterker is die ruist zou je dat ook moeten horen als ie gewoon aan staat, zonder dat je iets afspeelt. Of is de "ruis" er alleen als je een MP3 afspeelt?

De optische kabel is digitaal, die zal het doen of niet, maar kan er nooit ruis aan toevoegen.

Speel eens een in de fabriek geperste audio-CD af en luister of de "ruis" er nog is...

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 17:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

stof in de volume potmeter kan ook nog, wordt waarschijnlijk erger als je er aan draait.
is het een ruis of een brom? kan natuurlijk ook ergens een aardlus zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik vermoed nu dat het aan mn ps3 ligt, de versterker aangesloten op een andere geluidsbron heeft dit niet.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Overigens als het optical is, kan het soms ook zo zijn dat er wat stof in je in dan wel uitgang zit (van zowel je PS 3 en je Versterker.... Kijk daar ook eens naar ;)

[ Voor 69% gewijzigd door teacher op 19-08-2008 14:03 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• jitter
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2022
Voor goede overdracht van het optische signaal mag er idd geen stof tussen de aansluitngen zitten.

Je kunt ook i.p.v. de PS3 es een CD- of DVD-speler met optische uitgang op de kabel aansluiten. Kun je de PS3 weer mee uitsluiten (of juist aanwijzen) als schuldige...

[ Voor 23% gewijzigd door jitter op 19-08-2008 18:43 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Notna schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:38:
Overigens als het optical is, kan het soms ook zo zijn dat er wat stof in je in dan wel uitgang zit (van zowel je PS 3 en je Versterker.... Kijk daar ook eens naar ;)
Als er stof in zit is er of helemaal geen geluid of gewoon perfect geluid.
Digitaal enzo ;).

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 20:10
Gisteren heb ik mijn ps3 geinstalleerd en heb hetzelfde probleem als Jasper. Ook ik hoor een lichte ruis over mijn speakers. Echter is het niet zo als ik het geluid harder zet dan de ruis toeneemt. Deze blijft namelijk hetzelfde. Ik heb al een andere optische kabel geprobeerd, maar dit had geen effect. Ik zal proberen de optische poort van de playstation vandaag te reinigen en hopelijk heeft dat baat.

Voor de duidelijkheid: de optische kabel gaat vanuit de ps3 naar mijn voorversterker die vervolgens het signaal doorstuurt naar mijn eindversterker voor de twee front speakers en de rest aanstuurt met de voorversterker naar de surround setup. Thans weet ik zeker dat het aan de ps3 ligt, want met mijn dvdspeler heb ik hiervan geen last.

Jasper heb jij ondertussen het probleem kunnen verhelpen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Master Jeff schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:00:
Gisteren heb ik mijn ps3 geinstalleerd en heb hetzelfde probleem als Jasper. Ook ik hoor een lichte ruis over mijn speakers. Echter is het niet zo als ik het geluid harder zet dan de ruis toeneemt. Deze blijft namelijk hetzelfde. Ik heb al een andere optische kabel geprobeerd, maar dit had geen effect. Ik zal proberen de optische poort van de playstation vandaag te reinigen en hopelijk heeft dat baat.
Lees de post boven je eens.

• Master Jeff
Ja heb ik gelezen, echter kan ik me voorstellen dat een klein stofdeeltje een interruptie veroorzaakt in het signaal.

Vanavond ga ik me xbox360 nog even testen via de optische uitgang en controleren of de ruis ook aanwezig is. maar waarschijnlijk is het alleen de ps3 die de ruis veroorzaakt over de reciever, want de dvdspeler en digitale decoder hebben nergens last van. Helaas heb ik op het internet gelezen dat probleem toch bij relatief veel mensen voorkomt, thans is het niet de ps3 de oorzaak, maar de versterker die de ruis veroorzaakt. Wordt weer gezellig testen vanavond :)

• Master Jeff
Ik het probleem kunnen vinden op mijn versterker. Zodra ik de Line In omschakel naar Line Out dan is alle ruis verdwenen. Vraag me niet wat deze functie exact inhoudt, maar het helpt ieder geval wel.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 12:29
Als je die functie niet gebruikt: houden zo ;)

[ Voor 40% gewijzigd door mac1987 op 04-09-2008 19:15 ]

Pagina: 1