Toon posts:

Abit KT7-RAID..3 connectortjes en een draadje??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK was opzoek naar een audio kabelje en kwam ook een ander kabeltje tegen. Ik had hem ooit eens gehad waarschijnlijk bij mijn Abit. Is ook de enige HW waar ik een connector opzat waar het kabeltje op past.

Hij paste op de System Management Bus. Maar wat is dat? :?

Iemand een idee wat het is?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Wake On Lan voor verbinding met je Netwerkkaart?

Wat staat er in de manual?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is niet de Wake On Lan..dit zit weer ergens anders.

Het kabeltje lijkt op zo'n audio kabel die er tussen je cd-rom en SB inzit maar dan met nog 1 aansluiting er aan.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Xit helaas in Engeland, vrij ver van me PC vandaan. Misschien kan iemand ff in de doos van zijn/haar Abit MoBo looken?

Verwijderd

Topicstarter
Humz...jammer niemand anders een id?

Ik pak net mijn Asus A7V er bij en daar zit hij ook op, de connector dan. SMB staat er boven. Maar wat is het nou??

In de Asus handleiding staat.

This connector allows you to connect SMBus (Sytem Management Bus) devices. SMBus devices communicate by means of the SMBus with an SMBus host/ or other SMBus devices. SMBus is a specific implementation of an I2C BUS, witch is a multi-device bus; that is, multiple chips can be connected to the same bus an each one can act as a master by initiating date transfer.

(Ik weer misschien wel waar het kabeltje voor is/was. Op het USB hubje van de Asus zit ook zo'n connector en op het mobo ook met als naam USB3. De enige niet aangesloten USB port. Tevens de derde op het kaartje;))

Maar wat dat SMBus nou is weet ik nog steeds niet.:(

Wie helpt mijn want ik wil het weten...

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
SMB1 & SMB2 header: System management Bus Connector

These connectors are reserved for the system management bus (SM bus). The SM Bus is a specific implementation of an I2C bus. I2C is a multi-master bus wich means that multiple chips can be connected to the same bus and each one can act as a master by initiating a data transfer. If more than one master simultaneously tries to control the bus, an arbitration procedure decides wich master gets priority. You can connect the ABIT Postman to this header, or other devices whis utilizes the SM Bus.

:?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Er gaat nu een heel klein lampje bij me branden. I2C (kleine twee) heeft iets met servers te maken.
FF Googlen :)

Philips Semiconductors
I2C zone
What is I2C?
En nu gaat ik :Z :Z

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

De SM bus die je op veel pc's ziet tegenwoordig is een verbastering van de I2C bus, hij is bedoeld voor System Management doeleinden al zijn daar niet echt veel toepassingen voor te vinden.

Wat er in elk geval vaak opzit zijn je temperatuur sensoren ! Er zijn wel veel ICtjes te vinden die geschikt zijn voor deze SM bus, ik zou wel eens willen testen of b.v. MBM extra temperatuur sensoren herkent als je die op de SM bus aansluit.

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 10:19 schreef redguy het volgende:
De SM bus die je op veel pc's ziet tegenwoordig is een verbastering van de I2C bus, hij is bedoeld voor System Management doeleinden al zijn daar niet echt veel toepassingen voor te vinden.

Wat er in elk geval vaak opzit zijn je temperatuur sensoren ! Er zijn wel veel ICtjes te vinden die geschikt zijn voor deze SM bus, ik zou wel eens willen testen of b.v. MBM extra temperatuur sensoren herkent als je die op de SM bus aansluit.
Extra sensoren...wel een leuk idee. Kan je netjes je hdd en grafischekaart monitoren van uit MBM. :)

Maar ik ben al een stuk verder nu.
thnx ppl:)
Pagina: 1