Kan draadoze netwerkverbinding niet vinden?

Pagina: 1
Acties:

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 14:08
Ik kan ineens mijn draadloze netwerkverbinding niet meer vinden via mijn laptop. Ik heb de Netgear WGR614v7, en een kabelmodem van Webstar.

Het vreemde is dat de Xbox360 nog wel kan verbinden met het netwerk, het is dus een probleem in mijn laptop. Ik kan me echter niet herinneren dat ik op de laptop ook maar iets veranderd heb.

Update terwijl ik dit tik: Ik heb de firewall op de verbinding uit en weer aan gezet, en nu vind hij ineens wel de draadloze verbinding. Dat is wel vreemd toch?

• coendeurloo
Ik kan de draadloze internetverbinding nu echt niet meer vinden, ook niet als ik de firewall aan en uitzet...wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Hij vind wel die van mijn buren...

[ Voor 0% gewijzigd door coendeurloo op 27-08-2008 15:59 . Reden: typefout ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke beveiliging staat erop, en welk besturingssysteem (inc. SP) gebruik je?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Reboot gedaan? AP uit en aan?
Wat heb je geprobeerd, naast het aanmaken van dit topic?

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 27-08-2008 16:13 ]

Alles kan stuk.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Wat gebeurt er als je vlakbij de Netgear-router gaat zitten met je laptop ?

• coendeurloo
Windows XP + SP3 op de laptop, geen verbinding. Boven windows vista met zo'n usb wireless adapter (die heb ik er ook in en uit gehaald), ook geen verbinding....

Ik heb alle mogelijke reset volgordes al geprobeerd, stekkertje erin en eruit...omdraaien etc. Ik heb dit probleem pas sinds ik een factory reset heb gedaan op mijn router, en dit deed ik weer omdat ik wat connectie problemen had met de xbox360, mensen konden mijn private voice chats niet accepteren, pas na gemiddeld 5 keer proberen lukte het.

Er zit ook een reset knop op de wireless router zelf, moet ik die even proberen?

Edit: Ik zit al vlakbij de router en het modem, alle 3 binnen een straal van 2 meter. De modem en de router staan vrijwel naast elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door coendeurloo op 27-08-2008 16:19 ]

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:32
En als je je laptop even verbindt met de wireless router met een UTP kabeltje? Krijg je dan wel verbinding? (Ik ga er even vanuit dat de router ook cabled ports heeft)

• coendeurloo
Ik heb de kabel op de laptop aangesloten, en dan kon ik wel in de router setup pagina. Ik heb daar het geheel opnieuw ingesteld, en nu WEP als beveiliging gekozen ipv. WPA-PSK. Nu kan hij het netwerk weer zonder problemen vinden.

Wat is het verschil? Is WPA-PSK wat minder tolerant voor connecties en dus ook meer waarschijnlijk dat hier problemen mee voorkomen?

• NATStudent
WEP is bijna hetzelfde als geen beveiliging. Iedereen die weet wat google is kan het kraken. Gebruik gewoon WPA, en stel het goed in op je computers, dan moet het gewoon werken.

• coendeurloo
Wat is in dat geval het verschil tussen WPA en WPA-PSK, en kan dit connectieproblemen opleveren?

• NATStudent
Jouw router ondersteunt alleen WPA-PSK. WPA-PSK is voor thuisgebruik (ik bedoelde eigenlijk ook WPA-PSK in mijn vorige post.)

WPA-PSK is een goede beveiliging (mits je key lang genoeg is, en niet eenvoudig te raden), en zeker veel beter dan WEP (het geeft ook geen connectieproblemen).

• coendeurloo
Bedankt voor de info, dan ga ik het maar weer terugzetten op WPA-PSK, maar als ik dan meteen dezelfde problemen heb ga ik toch maar op de WEP.

Hoogstwaarschijnlijk stond er gewoon iets verkeerd geconfigureerd in het router menu, wat met de reset verholpen is. Toch blijft het vreemd...
Pagina: 1