Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPC] Modem in bridge modus krijgen

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik probeer een UPC all-in-one modem in bridge te krijgen.

In de config van dat ding is nergens iets te vinden hierover, ook in de handleiding niet. Het is een Thomson TWG850-4U modem. Op de website van Thomson vind ik alleen drivers tbv de USB aansluiting.

Iemand al ervaring met deze modems?

Dat ding 'moet' in bridge, aangezien er een fatsoenlijke VPN router achterhangt. Ik heb t nu 'opgelost' door een DMZ te creeeren, maar dat is verre-van mijn voorkeur.

De helpdesk van UPC kon me ook niet helpen, "neem maar contact op met Thomson". Omruilen voor een 'ouder' modem (welke maar 1 PC aankon en dus direct WAN-IP doorgaf) kon niet.

Suggesties? Kan me niet voorstellen dat met de nieuwe modems bridging onmogeljik is.

• DJSmiley
Kick.. niemand?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet om het een of het ander, maar waarom neem je een WiFi+router combo modem (waar je iirc nog extra voor moet betalen ook) als je 0,0 van de extra functionaliteit gaat gebruiken?

Wat kun je allemaal in de config van dat ding instellen? En wat wist Thomson je te vertellen toen je contact met hen opnam?

Oslik blyat! Oslik!

• DJSmiley
dion_b schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:32:
Niet om het een of het ander, maar waarom neem je een WiFi+router combo modem (waar je iirc nog extra voor moet betalen ook) als je 0,0 van de extra functionaliteit gaat gebruiken?

Wat kun je allemaal in de config van dat ding instellen? En wat wist Thomson je te vertellen toen je contact met hen opnam?
geen idee of ie extra kost, ding is niet van mij (ik had idd niet zo'n ding genomen met niet-nodige extra's).

In de config kun je niets instellen wbt bridging. Thomson helpdesk reageert niet op email, dus daar ga ik nog een belletje naartoe doen ;)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
idd. als je weet dat je zelf je netwerk stuff gaat kopen dan neem je bij je aansluiting de gratis modem. :+

Anyway. die goedkope modems die ze tegenwoordig geven. kunnen klanten haast niets meer zelf instellen. kortweg.

Hoe minder je kan instellen hoe groter de TBF is. want door een actie van de klant kan het niet mis gaan.

Als het na de modem foutgaat (PC egen router) dan heb je wel een probleem maar dan kan je niet bij je ISP terecht.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

beetje laat misschien, maar heb je hier wat aan ?

http://www.thomson.net/Si...de_twg850-4_en_092007.pdf

Vanaf pagina 51 gaat het over bridging.

Edwin.

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bridge is niet mogelijk.
Verder is er weinig doen met deze router / modem ...
geen port translation, statische ip adressen, dyndns etc etc.

Erg minimaal allemaal.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem... Zelf een Cisco VPN/NAT router in gebruik, die nu gehandicapt is door dat er een NAT router tussen het publieke internet en zijn wan poort zit.

Is hier nog een update over te melden?

Naar mijn mening levert UPC met dit Thomson modem/router geen "echte" internet toegang meer, formeel gezien.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ondertussen heb ik wat zitten testen met de Thomson...

Zie http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=26906.0 voor het resultaat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals daar ook al gezegd is, veel teveel connections ingesteld. Meerwaarde boven de 32 is voor performance van de torrent discutabel, boven de 64 zo goed als niet te meten. 600 is onzinnig en haalt niet alleen routers maar ook menig modem onderuit. Maar goed, discussie over torrents is in een topic over bridge mode redelijk offtopic...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1