Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Tele2] abbo toestel kapot > welke nieuwe kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 606 views

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afgelopen weekend is mijn Samsung D900i kapot gegaan. Het scherm is intern gebroken. Doet er verder allemaal niet toe.

De telefoon is onderdeel van mijn Tele2 abonnement van 2 jaar. Het genoemde toestel heb ik nog geen jaar, garantie en/of reparatie ga ik niet aan doen. Ik heb een nieuw toestel nodig.

Mijn vraag: wat voor een toestel kan ik gebruiken voor mijn Tele2 abbo.

- Ik neem aan dat prepaid toestellen van Vodafone en dergelijke sim-lock vergrendeld zijn, en niet te gebruiken voor mijn tele2 abbo?
- Een simlock vrij, zonder prepaid oid vind ik erg duur.
- Kan ik een prepaid kopen van Tele2, en dan alleen de telefoon gebruiken? Krijg ik geen gezeur met dingen die ik per sé moet gebruiken?
- Kan ik een andere telefoon kopen (niet via Tele2)? Ik weet dat Tele2 via het KPN netwerk opereert, en dat Hi ook onderdeel is van KPN. Kan ik een KPN of Hi prepaid toestel kopen?

Behoorlijk wat vragen, maar het staat allemaal een beetje met elkaar in verband. Bovendien hoop ik dat dit topic in het goede onderdeel staat, gaat toch wat meer over de provider dan over de hardware zelf.

Ik zou het fijn vinden als iemand me het snel duidelijk kan maken. Een leven zonder mobiel is toch wel erg lastig :P Dan kan ik vanavond nog een nieuwe bestellen.

Dankjulliewel 8)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Het gebroken scherm van je Samsung valt onder "gebruikersschade", je hebt dus sowieso geen garantie.
Je kunt een simlockvrij toestel kopen of een prepaid van Tele2, alle andere prepaid telefoontjes werken niet zondermeer met een simkaart van Tele2, ook niet die van KPN of Hi.
Wanneer je een toestel van Tele2 prepaid neemt, moet je de bijgeleverde simkaart activeren en in gebruik nemen (een paar keer bellen), anders krijg je na enkele maanden weldegelijk "gezeur", n.l. een naheffing van (ik geloof) 60 euro.
Tevens heb ik op TelecomVergelijker gelezen, dat sinds kort bij mensen, die een Tele2 prepaid toestel gekocht hadden, na enkele maanden een bedrag van 10 euro van de bankrekening werd afgeschreven, zgn. "voor de simkaart".

Persoonlijk zou ik proberen, een goed en niet al te oud gebruikt toestel te kopen, simlockvrij uiteraard.

Andere optie is, een nieuwe telefoon te kopen en dan over een jaar, na opzeggen van je Tele2 abo, een voordelig sim-only abo te nemen, dan haal je de kosten van het toestel er wel uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Marly op 18-08-2008 21:35 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
'welke kan ik het beste nemen'-topics zien we liever niet op GoT. De een zal je bv een Nokia aanraden, terwijl een ander je juist een HTC aanraadt; beiden met dezelfde overtuiging en even goede redenen. Daarnaast verwachten we dat een beetje Tweaker zelf onderzoek kan doen om zodoende tot zijn besluit te komen.
Cheesy schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:08:
- Ik neem aan dat prepaid toestellen van Vodafone en dergelijke sim-lock vergrendeld zijn, en niet te gebruiken voor mijn tele2 abbo?
Het is zo-goed-als zeker dat Vodafone prepaids inderdaad gelocked zijn. Voor de zekerheid kan je het even navragen bij Vodafone of bij de winkel die je op het oog hebt.
- Kan ik een prepaid kopen van Tele2, en dan alleen de telefoon gebruiken? Krijg ik geen gezeur met dingen die ik per sé moet gebruiken?
Volgens mij kan dat, maar vraag het even aan Tele2.
- Kan ik een andere telefoon kopen (niet via Tele2)? Ik weet dat Tele2 via het KPN netwerk opereert, en dat Hi ook onderdeel is van KPN. Kan ik een KPN of Hi prepaid toestel kopen?
Ook voor KPN/Hi geldt dat het toestel zeer waarschijnlijk geSIMlocked is. Vraag voor de zekerheid bij Primafoon of bij Tele2 of dit zou kunnen werken.

Zoals gemeld: omdat we 'welke kan ik het beste kopen'-topics liever niet zien, gaat dit topic op slot. Ik hoop dat ik je met mijn opmerkingen toch een duw in de juiste richting heb gegeven. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Dit topic is gesloten.