mijn computer is een tijdje geleden flink op z'n reet gegaan en nu ben ik een programmatje kwijt wat mijn ethernetcard adress kon veranderen in iemand anders zijn adres ik heb dit gecheckt en het werkte maar nu ben ik dit proggie kwijt het hete eithetadress v1.0 maar als iemand weet waar dit adres wordt opgeslagen dan kan ik mischien zelf zo'n progje maken ...ik moet dus weten waar precies dit hardware adres gebakken zit en ik weet dat dit in de card zit dat kan je niet veranderen maar wel ophet moment dat de computer anngezet word dat moment moet te onderschepen zijn en een ander adres aan toegeven toch???;>)
run winipcfg en klik release all
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
botoo: jij hebt het over het ip adres.
het MAC adres kun je volgens mij alleen bij enkele ISA kaarten wijzigen. Hoe dat ook alweer gaat ben ik ff kwijt maar het kan inderdaad wel.
groeten seq_uence
het MAC adres kun je volgens mij alleen bij enkele ISA kaarten wijzigen. Hoe dat ook alweer gaat ben ik ff kwijt maar het kan inderdaad wel.
groeten seq_uence
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Verwijderd
het zgn burned in adres zelf kun je nooit wijzigen. wat je wel kunt doen is een mac adress ingeven.
dit macadres overruled het burned-in adress van de networkcard.
dit doe je als volgt:
network neighborhood 1 keer klikken rechtermuisknop properties.
drie tabbladen configuration, identification en Acces control.
in het tabblad configuration klik je een keer op je networkadapter en dan properties.
dan krijg je weeer drie tabbladen.
pak het tabblad advanced... klik op networkadress.. nu kun je in het rechter schermpje een adres invullen.
succes
dit macadres overruled het burned-in adress van de networkcard.
dit doe je als volgt:
network neighborhood 1 keer klikken rechtermuisknop properties.
drie tabbladen configuration, identification en Acces control.
in het tabblad configuration klik je een keer op je networkadapter en dan properties.
dan krijg je weeer drie tabbladen.
pak het tabblad advanced... klik op networkadress.. nu kun je in het rechter schermpje een adres invullen.
succes
als ik rechts muis 1 klick op netwerkomgeving zie ik tabblad met opene,verkennen, computer zoeken,wie ben ik,netwerk verb.maken,verbreken,snelkoppeling,naam wijzigen,eigenschappen .....wat doe ik verkeerd???????
Hahahahahhahahahaa
[b]Crosspost[/b] kheb oju nu al 3x op tweakerz gezien vndaag 1x bij soft. alg. (slotje) 1x bij lieve adjes (slotje) waarom eigenlijk in t engels??????/ HAHAHAHHAHA
[b]Crosspost[/b] kheb oju nu al 3x op tweakerz gezien vndaag 1x bij soft. alg. (slotje) 1x bij lieve adjes (slotje) waarom eigenlijk in t engels??????/ HAHAHAHHAHA
sorry dr_no ik heb het gevonden en gedaan maar het veranderd niet mijn adapteradress tenminste volgens mijn winipcfg..want daar staat nogsteeds mijn oude adress komt dit mischien omdat mijn client ingestelt staat op netware client i.p.v. microsoftclient of familie weet je wel???????????????????????
als ik een ander adress heb ingevult veranderen ze allemaal in FFFFjes waarom???
als ik een ander adress heb ingevult veranderen ze allemaal in FFFFjes waarom???
ik zeur niet...ik vinnet juist wel getuigen van doorzettingzvermogen
, ik vinnem juist wel wat hebben....maar de vraag blijft hoezo in t engelz?
HAHHAHAHAHAHAHHAHA, dat was ik vergeten
, ik vinnem juist wel wat hebben....maar de vraag blijft hoezo in t engelz?HAHHAHAHAHAHAHHAHA, dat was ik vergeten
maybe you understand it better i thought this was also read by people from outside europe !!!!!!! ;>) you cheese wit
thats aight.....kinda cute though
soo...any luck allready?
ik vinnet op zich wel grappig dat sommige dingen hier in t engelz zijn...
soo...any luck allready?
ik vinnet op zich wel grappig dat sommige dingen hier in t engelz zijn...
Verwijderd
okey for the guys who dont understand english they have a bad day.. because the are not gonne understand the following..
The adres which you were talking about is a MAC-adres which is completly different from what you see in the winipcfg.
The adres which you see there is youre IP adres.
Okey en nu in het nederlands zodat onze saviour het ook begrijpt ( wat trouwens een engels woord is en redder ?? betekent..waar die dat nou vandaan haalt ...hahahah )
Het adres wat je in winipcfg ziet is je IP adres en niet je MAC. ik begin het idee te krijgen dat jij het niet over een mac adres hebt maar over een IP adres....kandat zo zijn toevallig ??
The adres which you were talking about is a MAC-adres which is completly different from what you see in the winipcfg.
The adres which you see there is youre IP adres.
Okey en nu in het nederlands zodat onze saviour het ook begrijpt ( wat trouwens een engels woord is en redder ?? betekent..waar die dat nou vandaan haalt ...hahahah )
Het adres wat je in winipcfg ziet is je IP adres en niet je MAC. ik begin het idee te krijgen dat jij het niet over een mac adres hebt maar over een IP adres....kandat zo zijn toevallig ??
nou ik geloof dat het toch niet erg lekker gaat als ik mijn winipcfg open kan ik kiezen tussen mijn dialup modem en mijn cable adapter wel nu als ik dus mijn cable adapter aan klik zie ik in volgorde staan + de details tab klikken voo alle duidelijkheid
-----hostnaam xxxxxxxxxxxxxx
--dns-servers xxx.xxx.xxx.xxx
---knooppunttype broadcast
---netbios scope id
--ip routing ingeschakelt wins proxy ingesch
--netbios-omzett. gebruikt dns
-------de info balk welk type je wilt------
-------bijvoorbeelt externe toeg.adapter of
-------3com ehternet adapter of zo maar ik ga dus voor de ethernet adapter ja o.k verder
----ADAPTER ADRES: DIT IS DUS JE MAC ADRES VAN JE ETHERNET ADAPTER OFWEL CARD SNAPPIE
----ip adres xxx.xxx.xxx.xxx
subnetmask xxx.xxx.xxx.xxx
standaardgateway xxx.xxx.xxx.xxx
dhcp server xxx.xxx.xxx.xxx
en de rest is crap
het is zo dat waneer een adapter adress van een ander in kan vullen kun je wanneer je aanlogd bij je provider hetzelfde ip adres krijgen zonder dat bij jou er een dhcp server aate pas komt dat betekend dat jou gegevens niet bekent worden ik heb dit uitgevonden met dat programmatje wat ik dus nu kwijt ben (ik wilde in het begin niet zover gaan maar jullie vragen erom je ziet ik ben hier al wat langer mee bezig dan je denkt) sorry als het er eventueel rottig iut komt maar ja ---live sucks anyway---
-----hostnaam xxxxxxxxxxxxxx
--dns-servers xxx.xxx.xxx.xxx
---knooppunttype broadcast
---netbios scope id
--ip routing ingeschakelt wins proxy ingesch
--netbios-omzett. gebruikt dns
-------de info balk welk type je wilt------
-------bijvoorbeelt externe toeg.adapter of
-------3com ehternet adapter of zo maar ik ga dus voor de ethernet adapter ja o.k verder
----ADAPTER ADRES: DIT IS DUS JE MAC ADRES VAN JE ETHERNET ADAPTER OFWEL CARD SNAPPIE
----ip adres xxx.xxx.xxx.xxx
subnetmask xxx.xxx.xxx.xxx
standaardgateway xxx.xxx.xxx.xxx
dhcp server xxx.xxx.xxx.xxx
en de rest is crap
het is zo dat waneer een adapter adress van een ander in kan vullen kun je wanneer je aanlogd bij je provider hetzelfde ip adres krijgen zonder dat bij jou er een dhcp server aate pas komt dat betekend dat jou gegevens niet bekent worden ik heb dit uitgevonden met dat programmatje wat ik dus nu kwijt ben (ik wilde in het begin niet zover gaan maar jullie vragen erom je ziet ik ben hier al wat langer mee bezig dan je denkt) sorry als het er eventueel rottig iut komt maar ja ---live sucks anyway---
DrNo, look again. In winipcfg the MAC adress is also displayed, but you can't change anything about it that's the problem
Donec eris felix, multos numerabis amicos
thanks for the back-up seq_uence
but there is a proggie that can change this adress software like so that for a provider
it seem another adress and so another computer this progie is called eitheradress
but i lost it and i cant seem to find it anymore major bommer
but there is a proggie that can change this adress software like so that for a provider
it seem another adress and so another computer this progie is called eitheradress
but i lost it and i cant seem to find it anymore major bommer
Naar zo'n progje ben ik ook al een hele tijd naar op zoek. ik draai namelijk wel eens software dat licenses moet halen van een lisense-server. dat kan wel maar dan moet ik online zijn. na ja, ik heb een modem. guess
idee -> draai ook de lisense-server thuis. gaat niet want die checkt op mac adres. enige oplossing was tot nu toe een extra pc met linux, want daar weet ik wel hoe je het mac adres zelf kan instellen.
idee -> draai ook de lisense-server thuis. gaat niet want die checkt op mac adres. enige oplossing was tot nu toe een extra pc met linux, want daar weet ik wel hoe je het mac adres zelf kan instellen.
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Pagina: 1