[PHP] Debuggen van formulieren in Eclipse & XDebug

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om bij het programmeren in PHP te kunnen debuggen heb ik gisteren Eclipse ( 3.3.2) met Xdebug (2.0.3) geinstalleerd. ( servers= wamp 2.0)

Mijn doel is regel per regel te kunnen debuggen in PHP. Dit lukt op 1 pagina. Hiervoor selecteer ik "debug as PHP script" en zo kan ik variabelen nakijken, breakpoints instellen enz...

Ik heb in mijn PHP applicatie echter enkele geavanceerdere invulformulieren die na het opladen verschillenden objecten gebruiken. ik wil dus niet enkel 1 pagina regel per regel aflopen, maar eens deze pagina is geladen zou ik het formulier willen invullen en verzenden, om dan weer regel per regel te gaan kijken wat er met deze verzonden data gebeurd. Indien hiervoor objecten worden gebruikt zou het moeten mogelijk zijn om daar ook lijn per lijn verder te gaan.

Indien ik "Debug as PHP script" gebruik, wordt enkel de HTML code geprint in de 'console'-tab van eclipse. Dus ik zie geen mogelijkheid om mijn formulier in te vullen en eventueel verder te debuggen.

Of om het makkelijker te stellen. Hoe kan je een pagina debuggen die gebruikt maakt van een $_POST variabele? aangezien die variabele er enkel is indien je van de vorige pagina komt.

Het lijkt me wel mogelijk, maar ik vind mijn weg niet in Eclipse.

Alvast bedankt!