Toon posts:

Oud Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Verwijderd

Topicstarter
beste, tweakers

Ik heb hier nog een uit moederbord van MSI liggen, deze wij ik echter gaan gebruiken.
maar waneer ik alles heb aangesloten, en de Power Switch heb aangesloten. gebeurt er echter niks.
Ik dus gekeken, of er kapotten of bolle condenzatoren waren, en ja! er zaten een paar bolle condenzatoren rond de socket, maar waneer ik echter, een oudere power switch aansluit, gaat er een groen lampje op de Power Switch branden, dus is het moederbord nou kapot, of doe ik iets niet goed?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 11:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hoewel te te weinig informatie geeft, vermoed ik dat het mb defect is

Wil je er zeker van zijn, dan zou je er geheugen en een processor in moeten stoppen om het zeker te weten (lijkt me)

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een werkende processor, en geheugen bankjes in, videokaart en geluidskaart.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 08:14
Loop deze even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dan moet je er wel uit komen :) Als het inderdaad je mobo is kun je nog overwegen om de bolle elco's te vervangen en dan nog eens te testen.

[ Voor 31% gewijzigd door asfaloth_arwen op 18-08-2008 15:36 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die elco's vandaan halen, en moet het persee het zelfde typen zijn, of kan ik deze van een ander moederbord afhalen?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 08:14
de lokale electro boer? Conrad? lijkt me wel handig om gelijk gespecificeerde elco's te pakken ja :X Mogelijk zitten deze ook op andere moederborden. Wikipedia: Elektrolytische condensator ;)

[ Voor 30% gewijzigd door asfaloth_arwen op 18-08-2008 15:41 ]

Specs

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:38:
Waar kan ik die elco's vandaan halen, en moet het persee het zelfde typen zijn, of kan ik deze van een ander moederbord afhalen?
Een goede eletro onderdelen zaak heeft deze zeker.

b.v.

http://www.radiocentrum.c...densatoren/Elco_s_radiaal

ongeveer gelijk (of beetje meer) capaciteit, en minimaal zelfde voltage. Solderen kan echter tegenvallen, maar wegbrengen voor reparatie is zeker niet de moeite waard.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Bolle Elco's zijn sowieso een risico altijd, maar je kan geluk hebben dat het MB nog gewoon werkt (heb er ook nog zo een liggen, een Epox). Vervangen moet wel kunnen, als je een beetje kan solderen.

Geen idee om wat voor MB het gaat, maar misschien verstandiger (en goedkoper?) om een 2e handsje aan te schaffen. Zelf knutselen is natuurlijk altijd wel leuker :+ .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een MSI MS-7061 VER 1.0

Een foto van de elco's kan ik wel posten als dat nodig is.

Condensator:Ost 6.3V 1800uF meerdere

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 15:51 ]

Verwijderd

leuk_he schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:41:
ongeveer gelijk (of beetje meer) capaciteit, en minimaal zelfde voltage. Solderen kan echter tegenvallen, maar wegbrengen voor reparatie is zeker niet de moeite waard.
Volgens mij mag het voltage juist wel iets hoger zijn, maar de capaciteit niet. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 18:58 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:41

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:38:
Even een kwestie van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter lezen :). Als ik kijk bij de 'Lekkende Condensatoren' dan zie ik daar het volgende staan:
Oplossing: condensatoren vervangen door exemplaren met dezelfde capaciteit (in Farad) en het liefst ook dezelfde spanning (in Volt), maar maximaal één stapje hoger qua capaciteit en spanning mag. Raadpleeg de supportafdeling van de mobofabrikant (email/telefoontje) of je elektroboer.
Anyhow, lekkende condensatoren is iets wat al jaren bekend is in de PC wereld. Er is dan ook bergen aan informatie over te vinden. Als ik zoek naar 'lekkende condensatoren' dan vind ik al een boel topics. Mocht dat onvoldoende zijn dan kun je ook altijd nog eens zoeken naar 'lekkende elco' of simpelweg met Google te werk gaan :).

Omdat dit onderwerp eigenlijk al behoorlijk uitgekauwd is ga ik het topic sluiten. Lees even wat onderwerpen over de condensatoren en start een zoektocht naar nieuwe. Je kunt proberen om MSI te mailen of simpelweg een donorbord te zoeken en daar de condensatoren af te halen. Succes met solderen in ieder geval ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.