Toon posts:

meerdere netwerk adapters in VMWare Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik kom niet helemaal uit het volgende...

Dit is de situatie:
pc met 2 netwerk kaarten. een netwerk kaart gaat naar het internet (router) (subnet 192.168.1.X) en de andere netwerk kaart gaat naar een andere pc (subnet 192.168.5.X)
Ubuntu server 8.04 met daarop VMWare Server 1.0.6
1 virtuele machine: windows 2003 op de VMWare server.

Ik benader met de server console vanaf een andere pc de virtuele server met windows 2003.
in deze virtuele windows 2003 kan ik pingen naar de ubuntu server (192.168.5.1)

Nu wil ik graag dat deze virtuele win2003 ook het internet op kan. Ik heb een extra virtuele netwerk adapter aangemaakt, maar als ik ip adres van die range 192.168.1.x opgeef, kan ik toch niet pingen. hoe zorg ik dat die andere netwerk kaart ook gemapt kan worden?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:12
Je moet het eventueel zo instellen dat die virtuele NIC in "bridging" staat met de fysieke NIC.
Zo zal vb je virtuele NIC ook een IP address krijgen van de Internet-routertjes (indien je met DHCP wekt) of je klopt er ook een 192.168.1.x adres in met gateway/dns settings richting Internet router...
Je zou ook in NAT-mode kunnen werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik allemaal geprobeerd. Ik denk dat het probleem eerder ligt bij de VMware Server tool zelf. Deze moet met mijn beide netwerk kaarten kunnen werken om ze ook daadwerkelijk door te kunnen geven aan een vm. Tijdens de installatie werd gevraagd welke nic gebruikt moest worden eth0 of eth1. Dus ik gaf de default waarde eth0 op. hiermee maak ik ook verbinding mee een andere (echte) pc en kan ook connecten naar de vm op de server.

De vraag is dus... hoe kan ik de 2e hardware nic gebruiken en dan ook koppelen???

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:12
Heb je de eth1 NIC op OS-niveau volledig zichtbaar en geconfigged ??
Dus als je op de console een "ifconfig -a" doet zie je zowel eth0, eth1 als mogelijks nog een loopbackje lo0 of zoiets ?

Ik zou denken dat de "Virtual Network Settings" tool je dan een Vmnet0 en Vmnet1 laat aanmaken.?
Anders mischien toch 1 of ander bugje ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, want via eth1 ga ik het internet op en via eth0 maak ik verbinden met een andere pc. Ik denk idd dat ik het eea zal moeten configureren, maja.. waar... en hoe....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lees de handleiding? :)

Je kan namelijk ook een aangepaste netwerkconfig aanmaken in de beheertools.
De rest is standaaard netwerken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:04:
Lees de handleiding? :)

Je kan namelijk ook een aangepaste netwerkconfig aanmaken in de beheertools.
De rest is standaaard netwerken.
Ja, welke handleiding dan? Ik heb gezocht maar ik kan hier niets over vinden. Hopelijk weet jij een handleiding waarin ik hierover info kan vinden? Ik begin me langzamerhand af te vragen of het uberhaupt mogelijk is... ik heb al behoorlijk wat uren gestoken in het zoeken naar info hierover... op verschillende forums heb ik het er al over gehad maar nobody heeft een antwoord :'(... het moet gewoon kunnen....

Verwijderd

Topicstarter
oke, probleem opgelost... wlan kaaren worden nog niet allemaal goed ondersteund zo schijnt het. Ik heb een andere netwerk kaart erbij geprikt, en het werkt :) bedankt iig voor de comments
Pagina: 1