Toon posts:

Diagnosis Software: is mijn computer hardware nog 100%?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort mijn oude computer verkopen, gezien ik zaterdag een nieuwe heb gekocht.
De oude vertoonde wat kuren (crashes) en ik denk dat dit door een slechte harde schijf kwam.

Nu heb ik nog een reserve SATA schijf die ik kan inbouwen. Ik wil alleen niet dagen actief gaan computeren op deze computer om te kijken of alles goed werkt.

Bestaat er software die nagaat of de hardware nog goed is? Het liefste installeer ik dergelijke software en laat ik het vanavond van 11 uur 's avonds draaien om morgenochtend de resultaten te kunnen zien (met nieuwe harde schijf).

Verwijderd

1 grote suite die dat even voor je doet zou ik niet zo snel weten. Maar je kan wel losse programma's draaien om het een en ander te stress-testen.

Daarbij kan je denken aan een Prime voor de CPU temp en stabiliteit, HDtune voor je HD's, AtiTool voor je vid. kaart. Etc.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:54
With ^^. Denk ook aan memtest, geheugen is vaak de oorzaak van crashes. (langs I/O controllers en gare moederborden).

Specs

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Gratis versie van SiSoft Sandra kan je denk ik hiermee wel helpen :)

Wabbawabbawabbawabba

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Beste dennis00,

Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Ik zou je willen adviseren om op google te zoeken en de diverse FAQ's op het forum te bekijken. Zo zijn er tools om je hardeschijf mee te controleren en bevat een Linux Live CD als Ubuntu een memtest. Daarnaast zijn er ook diverse andere tooltjes om het een en het andere te testen. Een strestest zou ook een optie zijn. Hiervoor zijn wel tools te vinden in het Overclocking deel van het forum, daar test men systemen grondig om te kijken of de overclock stabiel is, maar dat kan ook prima hiervoor worden gebruikt.

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Dit topic is gesloten.