Ik was benieuwd naar ervaringen van andere Tweakers met de Vodafone 'Be first'-acties die ze hebben bij verschillende nieuwe toestellen. Mijn situatie is namelijk de volgende: Ik heb afgelopen woensdag een E66 besteld met een abo erbij en nu lijkt het erop dat er gewoon geen enkele indicatie is wanneer het toestel er gaat zijn (dus zelfs niet in de orde van maanden...). Hierdoor begin ik wel spijt te krijgen van mijn bestelling, want mijn Orange abo loopt wel af per 18 september (opzegging wegens veranderde voorwaarden). Toen ik zojuist de dame van de klantenservice vroeg om een Sim kaart vooruit te sturen, zodat ik in elk geval bereikbaar blijf, kreeg ik te horen dat er geen deelleveringen gedaan mogen worden. Oftewel: zolang het toestel er niet is, wordt er niets gedaan met de nummerportering/aanvraag, en als het toestel er niet over een maand is, dan kom ik (tijdelijk) zonder abo te zitten. Erg vervelend, dus ik ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn en hoe hier misschien iets aan te sleutelen is.
< schopje om het nogmaals onder de aandacht te brengen >
Toevallig iemand ook 'in de wacht' (gezeten) voor deze (of een vergelijkbare) actie van Vodafone?
Toevallig iemand ook 'in de wacht' (gezeten) voor deze (of een vergelijkbare) actie van Vodafone?
Ik zie die be first acties als preorders. Oftewel: je reserveert/preorderd in dit geval een Nokina E66 i.c.m. een abbo. Wanneer Vodafone die Nokina E66 opneemt in hun assortiment dat weet je niet. Je weet alleen dat je met die preorder als eerste, zodra Vodafone hem uitgeeft doordat ie reeds opgenomen is in hun assortiment, zal krijgen i.c.m. het desbetreffende abbo. Oftewel: je bent overgeleverd aan de snelheid waarmee Vodafone nieuwe telefoons opneemt in hun assortiment.
Nu heb ik geen ervaring met Vodafone, maar als ik terugkijk naar hoe snel Orange de Sony Ericsson K850i opnam nadat ie officieel door SE gelanceerd was. Dan moest ik ong. 3 weken na de officiele launch door de fabrikant wachten totdat Orange hem aanboodt i.c.m. een abonnement. Of Vodafone ook 3 weken nodig heeft voordat ie vrijgegeven kan worden i.c.m. tig abbo's bij hun dat weet ik niet. En dat zal zo'n medewerk(st)er van de Vodafone klantenservice je ook niet kunnen vertellen. Hangt er maar net af hoe snel ze hem binnenkrijgen bij Vodafone. En hoe snel Vodafone op hun beurt is met het klaarmaken om hem te verkopen i.c.m. abbo's.
Nu heb ik geen ervaring met Vodafone, maar als ik terugkijk naar hoe snel Orange de Sony Ericsson K850i opnam nadat ie officieel door SE gelanceerd was. Dan moest ik ong. 3 weken na de officiele launch door de fabrikant wachten totdat Orange hem aanboodt i.c.m. een abonnement. Of Vodafone ook 3 weken nodig heeft voordat ie vrijgegeven kan worden i.c.m. tig abbo's bij hun dat weet ik niet. En dat zal zo'n medewerk(st)er van de Vodafone klantenservice je ook niet kunnen vertellen. Hangt er maar net af hoe snel ze hem binnenkrijgen bij Vodafone. En hoe snel Vodafone op hun beurt is met het klaarmaken om hem te verkopen i.c.m. abbo's.
Heb je gelijk in, ware het niet dat ze een verwachte leverdatum noemen van week 33... Dan verwacht ik in week 35 wel enigszins een indicatie (op een week of 3-4 nauwkeurig)... Anders moet je gewoon zetten 'leverdatum onbekend' en dan weet ik dat he dan wel heel wazig is (en er dus niet voor moet kiezen). Maar goed, ik houd nog maar even vol.