Video conversie MKV naar WMV-HD via Windows Media Encoder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:02
Met het "gratis" Windows Media Encoder, te downloaden op de MS site, kunnen (sommige) MKV's geconverteerd worden naar WMV-HD.

Wanneer ik dat doe met een 7GB groot MKV bestand (HD rip) dan wordt het MKV herkent en geimporteerd, echter wanneer ik de encoder start dan wordt er alleen een bestand van 6kb aangemaakt en gebeurt er voor de rest niets, terwijl WME zichtbaar "correct" bezig is.

Wat doe ik fout?

Heb ergens gelezen dat iemand het pakket kocht en alles mee kon converteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Je geeft zelf je antwoord toch al? Je zegt nl. 'kunnen (sommige) MKV's geconverteerd worden.'

Die 7gb 'MKV' van jou dus (blijkbaar) niet!

MKV zegt namelijk niet zoveel. MKV is slechts een container, zeg maar de verpakking waarin een stream(s) (audio/video) verpakt zit. In deze verpakking kunnen dus allerlei formaten zitten (mpeg1, mpeg2, mpeg4, etc.) en juist daarom gaat het. Welk formaat is je MKV (video)? Welke encoder is gebruikt?
Matroska tracht DE standaard te worden van de multimedia containers. ......................

Ten eerste, om misverstanden te voorkomen, moet duidelijk zijn wat een multimediacontainer is:

-Het is een bestand dat kan bestaan uit één of meerdere audio, ondertitel en video tracks. Dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld een complete film of CD op te slaan in één enkel bestand.
-Het is echter NIET een video- of audiocodec (compressie formaat).

[ Voor 37% gewijzigd door kaajee op 19-08-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 14:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Windows Media Encoder is heel erg kieskeurig met wat er voor formaat in gaat. Als het iets niet 100% herkent dan kun je de door jouw omschreven problemen krijgen. WME kan het dus gewoon niet converteren.
Overigens, waarom wil je het converteren naar WMV? Als je het bijvoorbeeld op een Windows Mediacenter, Xbox360 of PS3 wilt kijken, dan kan je het waarschijnlijk beter (en veel sneller!) converteren met het programma GOTsent. En ja, GOT in GOTsent staat voor Gathering of tweakers. Het zwerft hier dan ook op de forums rond. Ik gebruik het zelf om te converteren om het op een PS3 te kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door E-Vix op 21-08-2008 11:31 . Reden: Zou leuk zijn als de topicstarter zelf ook nog iets van zich laat horen... ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25